Thanks For Your Support

Friday, December 16, 2011

our 1st bonus


i believe ramai yang besar bijik mata bila tengok angka macam ni kan. untuk orang yg pendapatan miskin bandar macam sy ni, amount sebanyak ni memang sangat-sangat diimpikan setiap bulan. okay kalau u ols nak tau ni la 1st income kami yang buat bisnez jual baju dalam ni. 1st income je dah cecah RM4,500.00

agak-agak korang la kan brape lama korang kena keje untuk dapatkan income macam ni??? anddddd bape jam sehari korang kena luangkan masa untuk dapat jumlah besar macam ni???

okay la thru my experience la kan, study amik degree je dah makan masa 4tahun. then keluar kerja je starting gaji tu pulak tak sampai pun RM1,500.00 (ni kira rate gaji 6tahun dulu ye now i rasa kebanyakan graduate starting with RM1,800.00) keje gedebuk gedebak setahun increment dalam RM70-RM100 je. bayangkan dalam masa 10tahun kita bekerja tapi nak dapatkan income sampai 3,000 pun amik masa yang terlalu panjang.fuhhhh.memang tak berbaloi.

tapi apa pun syukur alhamdulillah sebab di beri peluang merasa bagaimana suffer nye bila kerja makan gaji ni. dah nama pun makan gaji kan so duit gaji yang ada tu memang cukup-cukup untuk makan je la. nak buat shopping or cuti-cuti malaysia confirmmmmm ramai yang guna credit card.kan kan kan.... ;)

Enam tahun kerja makan gaji buat kan sy buka mata yang memang betul kita tak kan selamanya berada di zon selesa seperti yang kebanyakkan dari kita asik sebut2
"tak pe la tak banyak duit pun asalkan cukup makan pakai"
"tak pe la tak bawa bmw, audi or mecedez pun asalkan kancil aku ni boleh je aku usung ulang alik kampung"
"tak pe la itu...tak pe la ini...asalkan aku tak berutang banyak-banyak"
helllowwwww
cuba angkat tangan mana antara kita yang hidup tak berutang. korang beli kereta, rumah tu semua cash ke??? alhamdulillah memang hebat la kalau jawapan nye "ye"

actually just nak share je kat entry ni yang betul la kita sukar nak capai impian kalau kita just makan gaji aje. rezeki makan gaji ni 1/10 je. sebab tu Rasulullah S.A.W  ada berkata yg 9/10 rezeki tu adalah melalui BERNIAGA. alhamdulillah Allah dah lorongkan jalan yang betul buat sy dengan berniaga. Insya'allah jalan yang di buka ni akan sy gunakan sebaik mungkin untuk mengubah kualiti hidup sy yang dari biasa-biasa kepada yang lebih luar biasa.

tapi perlu ingat ye. tak de jalan mudah untuk seseorang tu berjaya melainkan dia sentiasa bersabar, berfikiran positif, sentiasa mendampingi orang-org yang berjaya dan paling utama sentiasa tau tujuan hidup kita di muka bumi Allah ni adalah kerana DIA. DIA jadikan kita cukup sifat untuk kita gunakan sebaik mungkin nikmat hidup ni tanpa hanya bergantung pada nasib. setiap orang dikurniakan kelebihan masing-masing. jadi focus la pada kelebihan yg ada untuk tingkatkan taraf ekonomi kita. bukan untuk diri sendiri je, tapi demi untuk keluarga dan juga ummah. 

bagi yang tercari-cari business apa yang boleh buat solid income every month tu boleh la cepat-cepat set appointment ye. boleh sy share kan macam mana kitorg generate income every month dengan hanya sekurang-kurangnya 2 jam je sehari duduk depan facebook, blog and berinternet.

Together EVERYONE ACHIEVE MORE!!

With the RIGHT GUIDANCE and MOTIVATION YOU TOO CAN SUCCEED!! 

012-3609814

 
BB Pin

257D41EB 












No comments:

Post a Comment