Thanks For Your Support

Saturday, January 3, 2015

Hari Orientasi Darjah Dua Nur Damia Shafiqa Binti Halmie

Orientation day.
3rd January 2015. Saturday.


Hari ni mama terlalu rajin nak jalan kaki je dengan Damia ke sekolah.
Kalau last year memang Damia kena keluar seawal 6 pagi sebab masa mama masih bekerja tahun 2014 dulu jarak sekolah dengan rumah adalah sejam perjalanan dengan kereta. Tapi sejak mama full time buat bisnez dari rumah ni, jarak rumah dan sekolah hanya 5 minit je kalau jalan kaki.
Dan Damia pun setuju je untuk bersenam pagi ni dengan berjalan kaki ke sekolah, so jom mulakan langkah kanan dengan BISMILLAH.


Bayangkan, setiap level ada lebih 10 kelas...dan setiap kelas ada 40 pelajar. 
Tu yang ramai sangat jumlah pelajar dalam sekolah ni. Ikut kan rasa nak Damia dapat persekitaran pembelajaran yang tenang dan selesa. Sal bukan la jenis cerewet, tapi sal akan pastikan anak-anak sal akan perolehi suasana yang terbaik mengikut kemampuan sal. Jadi dari sini, terfikir jugak untuk mula sekolah Damia ke sekolah private. Buat masa ni, bagi Damia teruskan buat sementara waktu untuk mulakan sesi pembelajaran 2015 di sini.

Permulaan pagi ni dimulakan dengan doa dan ucapan n amanat oleh Guru Besar dan Guru Disiplin sekolah. Lepas sejam di tapak perhimpunan ni, terus berbaris untuk dapatkan buku teks dan bayar yuran PIBG sekolah sebanyak RM2O 



Lepas tu follow Damia naik ke class yang mana kelas untuk darjah dua ni tak setinggi masa dia darjah satu dulu.

Mama memang suka Damia duduk depan. 
So this year sila duduk depan lagi.

Dalam bag sekolah frozen Damia ni penuh dengan 15 buah buku teks yang di beri percuma. Alhamdulillah thank u Kementerian Pendidikan Malaysia atas sumbangan percuma buku teks ni pada anak-anak Malaysia yang bersekolah di sekolah di bawah naungan Kementerian Pendidikan Malaysia.


Dan dah semestinya bag ni la yang mama n ayah yang akan usung bawa naik n turun kelas nanti..
But i like. Memang impian sal pun nak sentiasa hantar dan amik anak pergi dan balik dari sekolah. Alhamdulillah impian ni dah jadi kenyataan. Sal memang berhasrat nak luangkan masa sepenuhnya untuk anak-anak yang merupakan amanah yang tak ternilai ni. Mereka adalah saham dunia akhirat yang Allah berikan pada sal dan suami. Jadi memang dah jadi tanggungjawab kami untuk pastikan mereka membesar dengan penuh perhatian dan kasih sayang.



Klik link ni untuk kisah:



No comments:

Post a Comment