Thanks For Your Support

Tuesday, October 29, 2019

Roti Canai Merecik Buritto di Melaka

Jom sal sharekan antara tempat makan best area Melaka. Tempat ni adalah tempat makan yang sal and family suka repeat pergi.

Sebab kami memang jenis yang selagi tak
Boring, selagi tu la dok ulang kedai yang sama. Melaka ni pun dah jadi macam negeri yang kami kerap kunjungi. Asal balik Melaka je, berat mesti naik. Sebab terlalu banyak tempat makanan viral yang ada kat Melaka ni.


Uol suka roti canai?
Boleh la cuba Roti Merecik Cheese Buritto. Ke memang dah cuba, sal je baru nak try 😅

Roti Canai Merecik Special ni, is a must try untuk anda yang mencari memorable breakfast experience in Melaka. 

Apa yang menarik tentang Roti Canai Merecik Special ni? 
Dari luar sampai inti dia memang merecik hawau. Maveles.

Inti roti canai dia ada telur dadar dan ayam goreng berempah yang sangat lazat. Roti canai dia diuli sehingga nipis untuk pastikan bahagian luar rangup dan flaky ibarat pastri. 

Kulit roti canai crispy ni memang ngam sangat dengan inti dia yang penuh dengan rasa rempah ratus. Bertambah umphhh, dengan kuah dhal banjir dan sambal. Memang layan. 

Kedai ni serves breakfast je tau. Memang kena datang awal. Buka sampai pukul 12 atau lebih awal lagi. Means, jika habis, habis la.

Lokasi dia, boleh je waze
✔️8272 Barakah Corner
Next to Klink Kesihatan Tengkera
Taman Kesidang Seksyen 1, Kampung 8, Melaka
Hours: 7.30am - 12pm (closed on Tuesdays)

Boleh je tekan button #SHARE kot tak nak hilang entry ni nanti. Esok-esok kot pegi Melaka, boleh la cuba.

Lupa nak pesan. Pastikan anda tak share roti ni dengan orang sebelah. Nyesal nanti 😅
Sebab nak tunggu dapat ngap tu bukan sekejap.

malacca avocado choc viral
Lepas check out Hotel, kami stay di Bayview Hotel. Kami ke Malacca Avocado Choc ni. Kedai dia betul-betul sebelah keria antarabangsa yang viral gilers tu. Keria dia memang sedap. Tak tipu. Nyesal beli sikit. Tapi kalau beli banyak, tak habis pulak nanti.

premium beautiful therapants boxer haio murah Melaka
Selain Muzaffar Hotel, highly reccomended uol ke Bayview hotel jugak. Tapi if let say uol nak yang modern style, maybe kena la ke Swiss ke, Hatten ke. Sal prefer Muzaffar hotel atau bayview sebab keluasan bilik dia. 

premium beautiful therapants boxer haio melaka murah tempat makan best melaka
Tengok gambar ni rasa ya Allah. Sekejap je rasanya besarkan anak-anak. Setiap orang pasti lalui cabaran yang lebih kurang sama je. Cabaran masa anak tak sihat. Cabaran masa bermasam muka dengan suami disebabkan anak, dan macam macam lagi la kan.  Sebab tu berulang kali Allah sebut sabar dan solat. Dua kapsul untuk kita focus big y kita. Big y sal adalah untuk dipermudahkan kelangsungan hidup di dunia, dan dipermudahkan jalan ke Jannah. Jadi, banyak amalan nak kena baiki, supaya tak kurang markah kat sana nanti.

Sal bukan alim.

Tapi ustazah kata, nak share benda baik, tak perlu tunggu baik. Sebab bila kita berkongsi, kita pun akan dapat baiki diri kita secara tak langsung.

premium beautiful therapants boxer haio melaka murah tempat makan best melaka
Kami singgah belakang bangunan merah kat bandar hilir ni. Rasa tak puas datang bulan January lepas. Ni nak repeat lagi. Bukan sal, tapi damia. Suka pulak dia nak posing kat Sungai Melaka ni. 

premium beautiful therapants boxer haio melaka murah tempat makan best melaka
Kemain posing. Dan cameraman nye semestinya en suami. 

Alahaiii. Sal ngantuk dah la. Stop kat sini dulu la ye. Ikutkan, banyak lagi gambar tak up untuk entry ni. In shaa Allah nanti ada kelapngan, sal akan update lagi untuk entry ni.






No comments:

Post a Comment