Thanks For Your Support

Thursday, January 19, 2012

personal touch by the golden fingers

yang special nye business ni, setiap dari kami mesti akan dapat sentuhan emas dari leaders yang sangat komited untuk pastikan kami capai sepertimana yang mereka dah capai. u ols cuba fikir, business apa yang sentiasa ber "mentor" macam ni? for me kalau i buka kedai jual barang baby dulu i rasa tiap kali i perlukan any new ideas or i perlukan somebody untuk luahkan masalah confirm i tak kan dapat f.o.c punye. tapi business ni sangat-sangat buat i rasa ya Allah..apa la kebaikan yang dah aku lakukan sampai kau kurniakan aku leaders yang sangat-sangat bertanggungjawab macam CDM salha mohd zain ni. leaders yang sentiasa ada waktu kita up and down. leaders yang sentiasa bersedia untuk korbankan masa, tenaga dan wang ringgit mereka semata-mata nak pastikan bisnez partner mereka pun dapat seperti apa yang  mereka dah dapat. syukur sangat-sangat jumpe orang yang sangat ikhlas nak bantu i ubah hidup i yang sangat-sangat biasa sebelum ni.

ni la dia my beloved leader CDM salha. 

salha and salleha. hmmmm. nama dah nak dekat-dekat sama. insya'allah dengan bimbingan and tunjuk ajar kak salha confirm salleha pun bakal bergelar CDM satu hari nanti.

see...kak salha sentiasa luangkan masa emas dia untuk bagi sentuhan dan aura kamikaze dia buat saya maju dan berani hadapi cabaran. 

leaders yang sangat mudah didekati. kak salha ni antara orang kaya yang sangat humble yang i pernah jumpa okay. very humble person. mungkin sebab tu dia mudah capai kejayaan. sebab dengan keiklasan yang dia miliki tak mustahil dalam masa setahun je dia boleh bergelar usahawan berjaya.

bukan i sorang je yang dia kerap bagi sentuhan emas, tapi rakan kongsi yang lain pun berpeluang sedut aura kejayaan beliau.

my bisness partner paling excited tiap kali cdm salha message kata nak jumpe.huhuu. punye la power aura kak salha ni sampai boleh buat org lain terus rasa fresh before and after jumpa dia.

with our great leader. ni after personal touch session kat curve.

tengok tu, tengah nak test drive BMW pun sempat lagi dia turunkan ilmu business and dalam masa yang sama ilmu BMW dia. huhuuu. memang best la dapat leader mcm ni. 

selain tu tak kurang hebat nye, CDM jutawan kita, CDM Kak Ana pun tak lepas pandang untuk turunkan tips-tips kejayaan dalam business. memang tak kedekut ilmu langsung pemimpin B32 ni tau walau masing-masing income dah cecah jutaan ringgit.

tiap kali jumpa CDM kak ana ni memang nak tido malam tu payah sikit la. mesti terngiang-ngiang kata-kata motivasi dari kak ana yang sangat bijak menyentuh hati kecik kami berdasarkan pengalaman beliau sepanjang 9 tahun berkecimpung dalam bidang perniagaan ni.

tak kurang hebat jugak, ni dia CDM internet kita, CDM Hanis Haizi. muda lagi baru 27 tahun tapi dah boleh pegang income sebulan RM180k. 




Tiap-tiap seorang daripada kamu adalah pemimpin dan akan diminta bertanggungjawab kepada orang yang berada di bawah jagaannya. Seorang ketua negara bertanggungjawab ke atas rakyatnya dan akan disoal oleh Allah akan kepimpinannya. Seorang isteri bertanggungjawab di rumahnya dan akan disoal berkenaan tanggungjawabnya, seorang anak pula bertanggungjawab ke atas harta bapanya dan dia juga akan disoal, begitu juga seorang hamba atau yang bekerja dengan majikan, bertanggungjawab kepada majikannya, setiap kamu adalah pemimpin, dan bertanggungjawab kepada apa yang dipimpinnya.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Definisi Pemimpin
Pemimpin yang baik itu, 
rendah pada hatinya, 
tapi tidaklah rendah sampaikan suaranya tidak didengar, 
perlu lantang berkata-kata, 
tapi tidaklah sampai membingitkan telinga, 
budinya halus, 
kerjanya telus, 
satu dia minta, 
sepuluh dia usaha. 
Dia tidak meminta penghormatan, 
tapi dia memilikinya, 
dia tidak jemu mendengar, 
tidak tuli selepasnya. 
ilmunya membukit, 
egonya cangkat, 
bila disuluh hatinya jernih dasarnya, 
bila disuluh keazamannya gelap pekat tak tembus cahaya. 

Dia cintakan apa yang dipimpinnya, 
dia sedar apa di awal dan di hujungnya,
dia sedar akan risiko dan tidak tunduk padanya, 
tidak dia melatah bila disergah, 
tidak pula berdiam bila diagah
Dia takutkan PenciptaNya
dan setiap apa yang dibuat tidaklah dia berpaling dariNya

alhamdulillah..ciri-ciri kepimpinan yang yg dinyatakan di atas banyak saya perhatikan memang ada pada CDM-CDM di B32. Especially our top leader CDM Kak Ana. kak ana memang humble sangat-sangat. dia antara idola saya dalam membina jatidiri sebagai seorang pemimpin. Insya'allah.











No comments:

Post a Comment