Thanks For Your Support

Monday, October 22, 2012

Premium Beautiful : Business trip to Batu Gajah, Perak

 Alhamdulillah tercapai hajat nak bawa my biz partner aka my dear lil sis simaa roslan ke perak untuk urusan business. Dan sambil-sambil tu dapat jugak la berjumpa business partner kami di sana untuk terus berkongsi ilmu dan semangat selagi mereka terus ada keinginan untuk berjaya. Prinsip saya adalah selagi anak-anak bisnez saya mahu dan mereka rela dibimbing, selagi tu la saya sedia membantu dan memberi tunjuk ajar. Biar dalam kesibukkan menguruskan rumah tangga dengan pregnant empat bulan dan masih bertugas di syarikat swasta skalipun, bila anak-anak biz tunjukkan semangat untuk capai impian mereka, saya sendiri sebagai ibu pasti akan lebih bersemangat nak bantu. Business ni bisnez yang sentiasa bermentor jadi perlu ada rasa tanggungjawab untuk jadi kan rakan kongsi. Kejayaan memang tak kan datang bergolek dan takkan datang sehari dua selepas kita berusaha tapi setiap kejayaan yang kita miliki perlu disusuli dengan sedikit pengorbanan tenaga, masa, wang ringgit dan emosi. Biar lakukan pengorbanan sekarang dari kita terkorban pada masalah kewangan dan perasaan yang lebih  kritikal di masa akan datang. Insya'allah saya pegang kata-kata ni "bila kita nak pasti Allah akan buka kan jalan" jadi terus lah percaya dengan potensi diri yang ada.


Bertolak dari damansara dan plan nak breakfast ke pau yik mun tanjung malim ni coz my dear doters damia n danisha memang suka makan pau. And pau yik mun ni antara pau terkenal dan paling di gemari di Malaysia.


sementara nak tunggu pau siap di hidang kitorg layan makan sata n otak-otak jb ni. Sedapppppp!!!!!! Tapi harga memang sentappppp!!!! Seringgit seketul wokeyhhhh...hahaaa sebab kan sedap makan jugak la 20 otak2 pun. Siap berebut makan dengan damia lagi tu Hahahaa.


Damia buat muka sebab mama makan otak-otak favret dia sampai nak abis.hahaa. 


Memang famous la kedai pau ni walau environment biasa-biasa je. Tapi tengok lah berapa banyak kali dah pau yik mun tanjung malim ni masuk paper n magazine.


Pau Yik Mun sudah sampai. Panas-panas lagi! 


Siap tapau balik paket white coffee 3 in 1 dia n pau yang belum dikukus.




Ok jom teruskan perjalanan ;)

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

After fitting terus kitorg buat biz sharing. 

Bersama lina, simaa dan zam. Buat orang-orang utara especially yang tinggal di area batu gajah atau ipoh boleh la contact zam or lina even sal atau simaa pun boleh je untuk kami share kan lebih details lagi tentang premium beautiful ni. Nak pakai pb boleh dan nak buat extra income pun boleh.


Insya'allah zam. Dengan niat dan kesungguhan yang ada zam pun boleh je capai segala impian zam.


After biz sharing ke sini pulak kita ;) 


Jusco Aeon Station 18. Baru lagi shopping mall ni. Tapi masuk tak lama pun sebab bohsan dah agaknye dengan shopping mall yang ada buat masa ni...Tak tau la, rasa nye pregnant kali ni rasa rimas je kalau duduk lama-lama dalam shopping mall. 


Pas tu singgah sini jap. coz on the way pergi tadi tak sempat singgah. tapi time ni hujan pulak so sementara tunggu hubby solat kitorg tengok2 castle ni dari dalam kereta je la.


Kellie's Castle ni terletak di batu gajah, kira 20 minit dari ipoh. Dengar cerita rumah agam ni penuh dengan misteri. Nak tau apa yang misteri nye boleh baca sejarah kellie's castle ni atau pun datang sendiri tengok bangunan classic yang sekarang sedang di bangunkan oleh jabatan khazanah negara ni.


Sedap danisha tido ujan-ujan ni kan. 


Damia pulak sibuk kacau mak njang dia yang asik dok busy ber BBM dgn clients ke or dengan fiance ntah. 




Dasat tak kitorg...pagi tadi datang sini malam pun datang sini lagi..hahaa..penangan pau yik mun tanjung malim. Tak tau nak makan kat mana sebab ujan renyai-renyaikan on the way balik ni so decide untuk dinner kat sini lagi lah.




Teh Tarik dia sedap babe.


Kuey Teow Cantonese ni pun not bad. Boleh diterima tekak ;) 


Antu Otak-otak. Damia suka betul otak-otak jb ni. 


Tengok la berapa banyak dia je yang makan.


My hubby yang sentiasa di sisi dalam membantu isteri tersayang sama-sama mencari rezeki. Cian dia kelaparan ye ;)


Dah nape ko ni? ;D




Keje diorg bertiga belakang kereta...senyap sepanjang jalan melayan gadget yang ada.


hahahahaaa...sampai umah mak tok diorg ingat kan depa ni nak tido la. rupa nye lagi segar mata n siap menyanyi-nyanyi lagi...adoiiiii..lantak korang la..mama tetap nak tido dulu..babaiiii ;)


Nak tau rahsia kami buat extra income 4-5 angka sebulan dengan hanya 2 jam sehari melalui facebook dan blog boleh la cepat-cepat set appointment ye ;)

Salleha Roslan
011-1631 1641 / 012-3609814
257D41EB

Simaa Roslan
012-6374069

Zamzuhaida
019-3973953

Lina
017-5990072




No comments:

Post a Comment