Thanks For Your Support

Friday, September 19, 2014

Kita adalah apa yang kita fikirkan

Ya Allah seriously kalau la sal bukan manusia yang berimpian, sure pagi ni letih n malas nak bangun tau...ye la semalam dah balik lewat dengan period 1st day nye lagi...Tu yang pagi ni kalau ikut rasa "selesa lah sangat" tu, sure badan ni akan bergolek-golek sampai petang dengan anak dan jugak suami...

That's why kita adalah apa yang kita fikirkan...
Fikir yang baik-baik supaya kita dapat menarik perkara yang positif sekeliling kita. Minda memainkan peranan terbesar dalam result harian kita. Lemah minda, lemah la tindakan kita. Lemah minda, mudah la goyah iman kita. Tu yang mudah nak marah, mudah nak terasa hati, mudah nak sentap meratap ;)


Sekarang pun musim cuti sekolah kan, sampai hari apa hari ni pun sal dah tak tau...rasa macam hari-hari adalah hari ahad...sebab nye semua ada kat rumah termasuk suami yang terpaksa pencen muda jugak once kami TERJEBAK dalam busines bersama Top Leaders Circle ni...

Ok jom la nak cerita sikit je kisah hari ni sebab sal sekarang pun quit busy nak bantu rakan kongsi dan diri sendiri untuk sama-sama kukuhkan network dan besarkan volume... ;)

Semalam rabu, macam biasa after class memang susah nak tido. Lagipun excited jumpa adik beradik bisnez yang datang dari luar KL.


Aisyah Zazuri antara yang turun dari JB ke KL dengan menaiki bas, kemudian naik komuter hingga ke stesyen Komuter Batu Caves untuk gali lagi ilmu di lubuk emas business ni. 

Seminggu sebelum ke KL lagi Aisyah dah book masa sal untuk dia amik peluang asah ilmu sepanjang di KL ni.

In shaa Allah kesungguhan Aisyah untuk makin berjaya pasti Allah akan tunaikan...kita just buat je kerja kita iaitu usaha..usaha je hingga makin berjaya sebab urusan rezeki biar Allah yang tentukan sebab tu kerja DIA. Kerja kita ni memang just usaha doa tawakal je...dan buat sehabis baik.

Sorry guys!
Sal ter grab another two Alicia Sequin dari Zawara Kota Damansara... Sebab ada color baru kan. Sal memang suka sangat dengan zawara dress ni sebab cutting dia cantik dan sangat sangat selesa..Senang nak gosok pun satu hal jugak (padahal dobi yang gosok) hahaa ;D

Thank you zawara kerana sentiasa menyediakan color-color and design terbaru buat kami yang berhijab dan suka bergaya. Buat ibu-ibu yang breastfeed, mesti happy sangat kan bila tau sekarang ni Zawara dah buat zip baju kat depan. So memudahkan ibu-ibu menyusu untuk menyusukan bayi comel mereka.


After that ke stokis untuk urusan punch another 10 sets Premium Beautiful di B32!!! Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan in shaa Allah pelapis baru dari team kami ni pasti akan berjaya juga untuk sama-sama pegang title Ratu Premium Beautiful!

CONGRATS Ammyra and Aadila atas keberanian dan kesungguhan dalam dunia perniagaan.


Then singgah rumah in law sebab pagi tadi hantar Muhammad Danish Shafiq ke rumah mak tok before mama mulakan tugasan harian ;)

Tau je mama and kakak kakak dia sampai, terus Muhammad Danish Shafiq berlari nak buka gate...berlari sambil jerit "MAMA......." 

Ya Allah........hilang penat n lembik badan bila tengok muka ketiga-tiga anak sentiasa ada depan mata. Sal just boleh cakap yang buat bisnez ni sepanuh masa memang pilihan terbaik sebab banyak benda yang sal boleh buat sama-sama dengan anak-anak n sambil tu boleh pulak jana pendapatan yang bukan lagi extra income, tapi extraordinary income lepas hampir tiga bulan buat bisnez ni secara full time ;)

No comments:

Post a Comment