Thanks For Your Support

Tuesday, October 14, 2014

Life seorang fulltime Mama

Muka makin happy nak ke business appointment hari ni...
Rutin harian Mama makin rancak lepas tiga bulan bergelar suri rumah berkerjaya sepenuh masa.

Still macam mimpi bila bangun pagi tanpa perlu redah jam untuk ke pejabat.. Ya Allah tak tau nak gambarkan macam mana happy nya bila kita tak payah lagi buat perkara yang sama setiap hari untuk jangka masa bertahun-tahun lagi seperti apa yang sal dah buat sepanjang SEMBILAN TAHUN lepas. 

Alhamdulillah ya Allah atas nikmat rezki dan perkenan yang telah diberikan buat hamba Mu ini :')


Rutin hari ni bermula lepas solat zuhor.
After Damia n Danisha balik sekolah n after solat je terus kami anak beranak keluar dari rumah untuk urusan postage dulu.


Wefie dengan Muhammad Danish Shafiq adalah sesuatu yang paling disukai setiap kali duduk dalam kereta..hahaha tak de keje so kita cari keje la sementara nak sampai ke lokasi appointment yang amik masa 30 minit ;)


Paling best bila Muhammad dah makin pandai buat macam-macam memek muka! Hahahahahaha..ya Allah comel!


Buat masa ni Barney and Friends adalah perkara yang disukai oleh Muhammad Danish Shafiq selain dari minatnye menyakat kakak Damia n Kakak Danisha :D


Once dia dah boring duduk lama dalam kereta (10 minit adalah lama bagi beliau 😅) so memang dia akan mula gelisah tak tentu arah.


Im ready! 
Smile...senyum adalah ubat paling mujarab untuk tegangkan muka dan senyum jugak adalah kaedah berkesan untuk menjemput rezeki supaya melekat-lekat pada kita. Senyumlah walaupun dalam keadaan duka, terluka dan terpaksa sebab lama-lama ianya akan jadi biasa ;)


Hahahahaa gambar candid dari paparazi.
Beriya explain tentang cara guna Marine Essence dan healing crisis yang biasanya akan di hadapi dipermulaan minggu pertama guna sabun hijau ni.


Ok sal share sikit la tentang beberapa tindak balas yang uol akan lalui once mula pakai sabun Marine Essence ni.

Ni tips untuk yang ada eczema dan masalah kulit yang lain:
1) Sehari dua pakai kulit akan nampak cantik je.

2) Masuk hari ke 5 kulit yang bahagian bermasalah tu akan nampak Merah menyala macam luka n boleh jadi akan nampak macam luka berair.

Tapi sila bawa bertenang sebab tu hanya sementara. Maknanya garam buluh yang ada dalam sabun marine dah mula memberi tindak balas sepenuhnye pada masalah kulit anda. Teruskan pakai sabun Marine Essence.

3) Masuk minggu kedua mungkin masih kemerah-merahan dan mula nampak seperti lebam. Lebam dan kemerahan tu bukan apa, tu tandanya sel kulit baru mula terbina dan proses pemulihan 80% dah berlaku.


4) Masuk minggu ke empat, biasanya area bermasalah seperti eczema tu akan mula kering dan nampak seperti kulit baru semula. Saranan sal, teruskan pakai sabun Marine Essence tu melebihi tiga bulan sekiranya anda sudah mengalami masalah kulit yang melebihi 6 bulan.

Tak berapa Logic kan, bila kota hanya guna dua minggu je sabun Marine, tapi kita expect masalah kulit kita yang dah bersarang pada badan tu untuk pulih sepenuhnye dalam masa 10-30 hari. 😊


Petang pukul 5 sambung personal coaching business partner di AU Setiawangsa. Sorry Lynna Hassan coz lupa nak berphotoshoot dgn Lynna before personal coaching session dengan Hasikin Ali tadi ;)



I really love what i am doing now!!!
It's time freedom!!!
I can arrange...i can manage bila-bila n dimana je untuk berkerja ;)


Untuk anda yang  berimpian untuk berkerjaya mengikut masa sendiri boleh je whatsapp or contact sal untuk sal share kan experience Sal selama tiga tahun berniaga bersama Top Leaders Circle. Sekiranya sebelum ni sal buat secara part time je business ni dan kini Alhamdulillah selepas solid setahun setengah jana pendapatan five figure income setiap bulan, sal dapat berkerjaya mengikut masa yang sal sendiri tetapkan tanpa terikat dengan waktu pejabat ;)


Berniaga memang kerjaya terbaik!
Mula kan hari ni tanpa tangguh dan nanti sekiranya anda memang bercita-cita untuk punyai bebas masa dan bebas berbelanja.


Tiada kejayaan tanpa pengorbanan.
Tiada kejayaan tanpa impian dan matlamat.
Tiada kejayaan tanpa usaha, doa yang penuh kesungguhan.


#MasterTrainer
#TopLeadersCircle
SALLEHA ROSLAN

No comments:

Post a Comment