Thanks For Your Support

Thursday, January 21, 2016

Jogging at Bukit Kiara Park, TTDI


Semalam bermalam di Citadines Cyberjaya. Balik je dari Citadines receive mesej dari sorang cikgu ni nak kan Garlic buang angin pecah lemak dan Mineral Coffee yang cukup-cukup famous sekarang ni.

 Ni la dia the power of rezeki. The power of Internet. Sal tak pernah pun share tentang Garlic and Mineral Coffee ni kat mana-mana social media sal. Sal just guna Garlic ni dan Mineral Coffee ni hanya untuk diri sendiri amalkan je. Tapi bila ada yang order, Alhamdulillah.

So untuk uol yang tercari-cari GARLIC HAIO dan MINERAL COFFEE boleh jugak order dari sal ye. In shaa Allah kebaikkan makanan sunnah ni sangat banyak. Garlic memang terkenal sebagai agen "buang angin" dan sal amalkan garlic ni adalah untuk singkirkan kolestrol jahat yang bersarang dalam badan.

COD Garlic dan Mineral Coffee pada cikgu di one of Sekolah di Kota Damansara. Best kan keje sambil boleh bawa anak ;)

After COD Garlic dan Mineral Coffee sal bawa anak-anak singgah shopping barang dapur kat The Strand pulak. Senang shopping groceries kat sini sebab confiem tak ramai orang.


Lepas siap shopping kita buat aktiviti yang keluarkan peluh pulak di Taman Rimba Kiara TTDI. 

Badan sihat otak in shaa Allah cergas.

 Sweat plus sacrifice equal to success ;)

 Seronok jogging dengan anak-anak ni sebab diorang lagi semangat. Yelah energy tengah banyak lagi.

 Part ni paling tak boleh tahan.

Dalam hati Muhammad Danish Shafiq "Saya perati je ayah buat ni"

Lepas tu dia pun ada hati jugak nak buat aksi yang sama.

Siap tunjuk perasaan lagi. Nampak tak. Budak ni dia tak kan belajar dari percakapan, tapi dia akan lebih banyak belajar dari perbuatan. Memang as parents memang nak kena selalu tunjukkan contoh yang baik.


 Hahaaa...Dasyat kan lakonan Muhammad.

Kelakar tau Muhammad Danish Shafiq ni, Dia pun nak jugak buat macam ayah. Lepas dapat buat macam ayah baru la tersengeh puas hati.

But before that siap-siapkan diri dulu solat asar di awal waktu di masjid TTDI.

Alhamdulillah sejak fulltime jadi surirumah dan berniaga ni, masjid adalah tempat paling Muhammad Danish Shafiq suka. Maybe sebab environment masjid yang tenang dan buatkan Danish dapat tengok ramai orang yang datang solat kat masjid. Mula-mula memang Muhammad agak menggangu jemaah di masjid, tapi lama-kelamaan dia mula faham apa yang sepatutnye dia tak boleh buat sepanjang orang lain tengah kusyuk bersolat.

Rasul SAW pun selalu bawa cucu-cucu baginda ke masjid. Kita sebagai orang dewasa dan lebih berakal, sepatutnya tak perlu rasakan yang anak-anak kecik ni mengganggu kita beribadat hingga ada yang sanggup meninggikan suara dan ada tu sampai siap pukul budak-budak yang buat bising dalam surau mahupun masjid. Budak-budak dia tak makan saman cakap orang yang kasar dengan dia, tapi budak-budak lebih suka bila dia di puji. Jangan disebabkan kita asik marah mereka buat bising hinggakan mereka mula rasa kan yang masjid ni bukanlah tempat yang baik untuk mereka jejakkan kaki. Dari mereka rebung la nak biasakan diri mereka selalu jejakkan kaki ke rumah-rumah ibadat.


Lepas berpeluh sakan, weol dinner with triple D Tok Ayah di Damansara Damai. Makan western food tak beragak.


Jangan ikut Salleha. Lepas jogging makan pulak :D
Ikut Shasha dan Rashid ye.


No comments:

Post a Comment