Thanks For Your Support

Thursday, April 7, 2016

SM SSM Award 2016 di IDCC Shah Alam

Abang Long Dolomite mewakili Multimillionaire Mentor CDM Haji Azlan Deraman untuk menyampaikan surat rasmi dari syarikat sempena CDM Salleha terpilih untuk berkongsi kisah kejayaan pada 4000 usahawan hebat seluruh Malaysia.

 Terima Kasih CDM Ramzi.


Masa ni dalam kepala just fikir macam ni je "Ya Allah lancarkan lah tutur kata ku di hadapan mereka nanti"


17 March 2006
Rabu

Alhamdulillah... Terima kasih buat syarikat Sahajidah HOM, terima kasih buat mentor-mentor CDM Haji Azlan Deraman, CDM Hajjah Siti Rohana, CDM Salha Zain dan CDM Al-Faath, juga terima kasih CDM Abang Long Dolomite CDM Ramzi dan CDM Zalina. Terima Kasih buat seluruh Rakan Kongsi kesayangan walau di mana jua anda berada, Terima Kasih Team Top Leaders Circle, dan seluruh family Dolomite 

Dan Terima Kasih buat ibu ayah mak abah yang sentiasa mendoakan. Juga tak lupa buat anak-anak tersayang dan suami tercinta yang banyak menolak secara positif untuk sal terus berjaya dan terus mara ke depan.

Ya Allah...! Cemas nye rasa...
Uol agak-agak la kan, kalau last minute dalam tempoh 72 jam uol di minta untuk berucap untuk berkongsi semangat dan pengalaman kat depan EMPAT RIBU CROWD, rasa-rasa pengsan tak?

Sal nervous!
Sumpah nervous tahap nak tido tak nak bangun-bangun je rasa bila tau sal TERPILIH SEBAGAI SPEAKER JEMPUTAN KHAS untuk berucap di depan 4000 Audience yang hebat-hebat semuanya dari seluruh Malaysia.

Jujur cakap, sepanjang minggu tu setiap dua jam mesti terjaga dari tidur. Nak kata mimpi ngeri pun ye, nak kata happy tak terkata pun ye... Happy sebab di beri peluang dan penghargaan untuk sharing my own success story. And actually mewakili seluruh team TLC dan Dolomite.

 Agak besar tanggungjawab yang di galas untuk berucap di depan crowd dari pelbagai latar belakang. Apa pun "AKU MESTI TAKE CHALLENGE"

Tak tergambar rasa syukur bila syarikat sendiri yang minta sal wakilkan ratusan CDM-CDM yang lain untuk berucap di Majlis Red Carpet SM SSM 2016 ni.

Sal tak hebat, yang hebat adalah anda semua!
Cerita sal adalah cerita biasa je. Tapi tak tau la kenapa masa tulis scripts untuk di hantar ke HQ sal boleh menangis sambil menulis. Serius menangis teresak-esak. Bayangan hidup masa silam masih jelas dalam ingatan. Setiap kali kenangkan kisah silam confirm mata mula berkaca dan boleh jatuh berderai.

Scripts ni pun last minute sal tulis sebab pihak HQ asik whatsapp tanya "CDM... Mana scripts... mana Video CDM?"

Dalam masa 30 minit je sal siap mengarang script dan terus submit by email pada HQ.




.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Ready for Videoshoot 

Love this section




Defeat your enemies with success. Prove them wrong. We never dreamed about success but we worked for it.


 Ramai yang teringin nak bergelar DIAMOND. Dream sal jugak satu masa dulu nak achieve title Diamond ni.From DSM ke DDM then from DDM ke CDM.

Tapi kena faham, nak hasilkan Diamond memang tak ada cara yang mudah. Berlian ni adalah benda terkeras di dunia. Ia terbentuk dengan tekanan yang amat tinggi dan panas.

Agak-agak boleh relate tak dengan gambar ni? ;)

No wonder la dalam business ni, once kita bergelar the top level iaitu Crown Diamond Manager je, confirm syarikat akan beri penghargaan terbaik buat CDM. Rupa nye bukan senang nak jadi Diamond ni. Nak-nak kalau nak jadi CROWN DIAMOND MANAGER. Tapi ianya sangat tak Mustahil untuk di capai.

Bila follow the flow, rupanya nak buat dua juta sales yang pertama tu sangat la senang.



 My Loves Ones

My family is my strength.


White is the best color. I really love White.


Ni lah MUA yang biasa buatkan sal nampak berbeza dari biasa... Kadang-kadang nampak macam Sheila Amzah, kadang tu macam Siti Saleha and sometimes look like Katy Perry. Haha tak de la berangan je.

Untuk uol yang tercari-cari MUA yang pandai make up kita tanpa gunakan bulu mata pelesu, boleh la contact adik cantik manis yang muka ada iras Bee Ramza Mode ni.

MUA KL
012-322 7622


Videographer tengah standby untuk set up lighting semua. Alhamdulillah rezeki last minute dapat videographer yang tip top service! Highly recommended if u want to hire them for any event.

Instagram : F.J.L.L
012-977 5675




Cinta tulus yang berasal dari Tuhan tak akan dapat dihancurkan oleh masalah, dilemahkan oleh waktu dan dipisahkan oleh jarak. 


Alhamdulillah rezeki Sal dapat dia yang serba hitam sebelah tu ;)


Hehee keluar peluh lelaki en suami bila kena interview dan bercakap depan camera.


Terus feeling retis. Shoot untuk drama Nora Elena part 2. Hehee Jangan berangan boleh tak CDM Salleha? 

Tau tak sal paling tak suka bercakap depan orang ramai. Tak suka tak suka tak suka. Sal pernah gagalkan diri sendiri masa FINAL PROJECT DEGREE dulu sebab takut nak bercakap depan lecturer untuk sesi presentation.

Tapi bila dah buat business ni, kebolehan kita untuk bercakap sesuatu yang boleh memberi inspirasi pada orang lain tu confirm lama-kelamaan akan terserlah.


Thank You Mentor CDM Salha Zain dan CDM Alfaath atas kesudian untuk sama-sama datang shooting hari ni. Bila celebrity yang bercakap depan camera, lagi mudah dan lancar la kerja videographer :D



Bila mentor tengah shooting weol duduk diam-diam dalam bilik. Lagipun memang tak boleh bising-bising masa shoot sebab nanti habis termasuk suara kami.

Rasa macam tengah berselfie dengan Dato Siti Nurhaliza pulak.


Thank u CDM Salha and family sebab sudi datang.


Ni la dia team Videographer yang shoot video CDM Sal dari pukul 11 pagi sampai 6 petang.


Instagram : F.J.L.L
012-977 5675

Kalau uol tercari-cari service Videographer boleh contact Farid Jalil. Number Phone yang kat atas tu.



Habis shooting terus sambung ke Majlis Ilmu pulak.
Even dah CDM, rasa sayang nya kalau skip class sebab ilmu dan idea sentiasa akan refresh setiap kali jejakkan kaki ke majlis ilmu Dolomite.


Tepuk-tepuk sikit Business Partner baru. In shaa Allah, business kita ni business bermentor, senang sangat bila just follow je apa yang mentor sarankan kita untuk buat.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 Semalam seharian shooting dan Class.
Alhamdulillah pagi ni bangun tetap cergas. Nak pulak bila Rakan kongsi dari Johor ni bermalam di rumah Sal. 

So bangun pagi ni terus bawa semua keluar breakfast. Alhamdulillah la minggu ni pun minggu cuti sekolah. Jadi tak de la mama ayah terkejar-kejar nak uruskan urusan Damia dan Danisha ke sekolah.

Breakfast dengan DDM Aisyah Zazuri makan roti canai bawah Genius Aulad.


Lepas breakfast terus hantar aisyah naik KTM untuk ke Terrminal Bas Tasik Selatan Cheras.

Hebatkan wanita kental sebelah sal ni. Ibu anak dua, suri rumah berkerjaya, duduk pulak di Johor Bahru tapi bayangkan ye, setiap minggu, setiap bulan, beliau akan jejakkan kaki ke majlis ilmu dan event-event syarikat hanya untuk memastikan beliau dapat cepat-cepat membantu diri dan team beliau di serata Malaysia untuk terus berjaya.



Lepas hantar Aisyah terus ke Shah Alam untuk fitting baju. Lepas tu nak cari inner dress labuh lagi. Nak cari bunga untuk rakan kongsi yang berjaya naik stage lagi. Huhuu very HECTIC day. Dan boleh tak buat muka legend bila scripts untuk berucap nanti tak prepare lagi pun. Siap boleh makan makan lagi ye CDM Salleha... Huhuu


Ye... Kalau uol nak tau, sal kalau banyak fikir, memang sal suka makan and akan tertido banyak kali dalam sehari. 

Busy nak jadi speaker ni sama busy macam nak naik pelamin lagi sekali. 
MUA
Photographer
Dress
Semua nak kena buat checklist.

Tapi Alhamdulillah la sebab segala urusan dipermudahkan dan berjalan lancar. Ya Allah tq Allah kerana memudahkan segalanya.


Klik la link ni untuk



Next episode.
Ready untuk Red Carpet Event yang pertama untuk tahun 2016. Anugerah SM SSM 2016 di IDCC Shah Alam. Thank u June sebab tanpa fail make over kak sal tanpa bulu mata pelesu ;)



Alhamdulillah selesai red carpet event...Seharian meraikan dan diraikan...

Sal ucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga untuk semua team Top Leaders Circle dan Sahabat-sahabat dolomite yang bergabung tenaga mengiringi sal naik stage sebelum berucap di depan 4,000 usahawan seluruh malaysia... Terharu dengan sokongan padu team satu hati semakin di depan.

Terima kasih buat mentor-mentor, CDM Azlan Deraman CDM Siti Rohana Yusoff CDM Salha Mohd Zain CDM Al-Faath Al-Ayubbi... Abang alfaath n kak salha!!!! Tq atas idea script dan tenaga untuk video yang sangat awesome tu...

Tq ibu ayah mak abah tolong doakan yang terbaik.

www.salleharoslan.com
#SMSSMAward2016


DEBARAN BERMULA!
AllahuAkhbar tak tau kenapa rasa tenang sangat bila mula duduk dalam dewan besar IDCC Shah Alam ni.

Masuk-masuk dewan pulak tengok seat paling depan ada nama CDM Salleha Roslan.



Ya Allah macam ni sekali ye business boleh upgrade hidup kita. Dari orang biasa-biasa, sampai satu masa Allah angkat darjat kita untuk jadi antara manusia yang memberi inspirasi di mata manusia. 

Alhamdulillah. Tak de words lain yang mampu sal ucapkan hanya lah segala puji bagi Allah. Allah yang izinkan semua ni terjadi. Allah yang buka pintu hati untuk sal keluar dari rutin poket kering sampai rasa nak mati. Allahu.


Alhamdulillah makbul doa nak jadi speaker kedua untuk Event ni.

Masuk je pintu IDCC kena tangkap dengan DDM Safriza Azwani.

Siap tangkap masuk bergambar dalam team lagi. Congrats saf and team kerana kecilkan halangan dan besarkan impian untuk sampai ke Majlis Anugerah SM SSM 2016 ni. Majoriti yang hadir ni adalah dari luar Lembah Klang. Hebat!!!






















Naik stage sambil terpegang erat Suami dan mentor tersayang. Ya Allah best nye moment ni.








































Memang masa ni rasa nak peluk tak nak lepas je mentor sal ni. Thank u CDM Salha dan CDM Alfaath.

 Hard times will always reveal a true friend.

Thanks for everything you have taught until now. Having a mentor like both of them is good for me because they will always show me the way to go and to the the best.


Dulu tengok mentor je dapat lalui suasana macam ni. Alhamdulillah hari ni turn sal pulak untuk rasa keadaan yang sama. Turun stage je semua CEO, General Managers sambut dengan ucapan tahniah dan mereka tersentuh dengan ucapan yang sangat memberi inspiras katanya. Macam ni rupanya feel bila syarikat makin nampak potensi kita.

 With CDM Samiah Parman. 
She was the chief school administrative assistant. Sekarang dah jadi one of Crown Diamond Council yang dah berpengalaman berniaga bersama Sahajidah HOM selama hampir belasan tahun.

CDC Samiah Parman

Bersama barisan VVIP Sahajidah HOM.

Team cengeng.
Habis Mascara! Semua ni DDM Safriza dan DDM Farhana punya pasal. Nampak muka diorang meluru ke stage je terus rasa sebak sangat-sangat. Rasa macam Mak baru jumpa anak pun ada. Hahaa.

 Ni pun sama. Pantang cakap sikit dah nangis. Kena marah dia tak nangis, Tapi bila bagi kata-kata semangat dia nangis pulak. Eh pelik la DDM Dyna Salleh ni.

 Sampaikan Jay Ann Head Management event ni pun datang hug and congratulate. Thanks Jay Ann.


 Antara orang berjaya yang sangat sal kagumi.

 Terima Kasih CDM Zalina dan CDM Ramzi atas kekuatan semangat yang dikongsikan pada sal.

 Thanks CDM Hebat kak Khaty Jane Abdullah kerana selalu menyalurkan aura positif pada sal dan team.

 Jazakillah khayr Annur kerana sudi datang untuk bagi sokongan dan semangat pada kak sal. Bila dengan team-team niqabis ni buatkan sal rasa syukurnye bila mereka ni muncul sentiasa dalam apa jua keadaan sebab aura mereka banyak buatkan sal rasa perlu upgrade diri selalu dari segi kerohanian.

 Thank Yushakilla. In shaa Allah kejayaan besar bakal menyusul buat kila. Selalu tanamkan dalam diri untuk beri yang terbaik.

Thanks Aisyah Zazuri yang datang dari Johor Bahru bersama suami. In shaa Allah usaha Aisyah Allah pandang. Usaha Aisyah Allah akan bagi tenang dan menang. Teruskan je melangkah ke puncak jaya.

 Thanks Zazalina Othman kerana dari dulu lagi sentiasa ada bersama sal.

 In shaa Allah sahabat dunia akhirat. Zaza dah halfway dalam business ni, tak mustahil zaza juga akan sampai ke penghujung perjuangan dengan penuh kepuasan setelah berhempas pulas bersabar merempuh halangan dan cabaran. Badan kecik tapi hati besar dan kuat!

 Thanks Hasikin Ali. Dari mula kenal sampai sekarang kin sentiasa ada untuk berjuang bersama-sama kumpulan. Hebat semangat kin.

 Thanks Arina. Even masih baru lagi bertapak dalam business ni, tapi rasa macam dah lama je kita dalam TLC ni. Kak sal doakan Arina berjaya lagi dan makin terus berjaya. Arina ada potensi luar biasa hebat, jadi teruskan melangkah hingga kukuh kuat!

 Terima Kasih Top Leaders Seremban Marlia Mustafa. Kak lia ni housewife. Tak tau apa-apa pasal internet. Memang zero knowledge tentang business apatah lagi tentang business online. Tapi alhamdulillah melalui kesungguhan dan keinginan beliau sendiri untuk belajar, hari ni sales beliau dah hampir mencecah 60,000


 Ni la antara sebab kenapa sal paksa diri untuk berubah. Sebab kalau dah anak JUTAWAN @ CEO pada Sari Ratu yang mempunyai cawangan melebihi 10 buah  di Malaysia ni pun buat business untuk capai bebas masa, sal yang tak de apa-apa business dan bukan anak orang kenamaan ni lagi la nak kena desak diri untuk berhijrah kearah ekonomi yang lebih baik. Thanks DDM Adrina Shazlin Dato' Shukor kerana menonjolkan diri hingga buat sal terinspirasi untuk berubah.

Thank u Akauntan muda Adila Saidi. Terharu sangat dila pun antara yang selalu je ada bersama kak sal n seluruh team. 

 Alhamdulillah banyak nya flowers and gifts. 

 Thank u all. Sampai tak cukup tangan nak pegang bunga.

 Thank u Sahabat... CDM Nur Fadzliah. Semangat Speaker Diamond Night 2015 ni meresap resap dalam jiwa.

 Thank u sahabat, CDM Izyan Liyana. 

 Part ni belum tulis lagi dah sebak.

Tak tau nape sebak sangat ni. Satu sebab tak kenal pun beliau ni. Beliau bukan la ada pertalian darah pun dengan sal. Nak kata kawan lama dulu dulu pun bukan. Beliau ni hanya lah stranger dari blog je. Dari pakai Premium Beautiful, sekarang beliau bukan sekadar seorang rakan kongsi perniagaan, tapi juga lebih pada seorang sahabat yang sangat mengamalkan semangat setiakawan.

Thank u Yanie Hafieez. Tak tau la kebaikkan apa yangsal dah buat sampai Allah hantar orang yang baik baik sangat sekarang ni.

In shaa Allah both of u will success too.


TERIMA KASIH SEMUA TEAM CDP-TLC yang hadir dari serata Malaysia.

 We Love Top Leaders Circle




 TLC Master Trainers


 Ramai kata harga Premium Beautiul tak murah.
Apa kata cuba tengok hasil PB dulu. Hasil yang PB bagi pada ribuan pengguna, memang lah hasil yang Mahal especially untuk kami yang dah tiga kali melahirkan dan ada yang bersalin melalui pembedahan.

 Mother of three wearing Premium Beautiful to maintain a solid body shape. Dasyat kan penangan PB Corset ni. 








 With bakal DSM Yanie, Premium Beautiful Top Agent Perak

 Hubby with Tuan Hafiez






Jutaan terima kasih untuk semua gift and flowers.

At first they will ask u "Why u're doing it"
Later they will ask "How u did it"



Klik la link ni untuk


Klik link ni untuk 


No comments:

Post a Comment