Thanks For Your Support

Saturday, June 20, 2020

Premium Beautiful Bukit Tinggi Dan Genting Strawberry Leisure Farm







Lepas siap kerja, terus request suami bawakan ke Genting Strawberry Leisure Farm. Bertuah la dapat suami melayan isteri ngan anak-anak yang rajin bebanu berjalan ni.


Happy first time dapat jejak kaki ke sini.


Punya la ingat stoberi just ada kat Cameron je selamanya. Rupanya kat Genting pun ada.


So bole la jadikan Genting Strawberry Leisure Farm ni sebagai tempat riadah bersama keluarga.


Tapi masa kami pergi ni sunyi sepi je Genting. Sebab baru lepas PKP kan. Dan sekarang musim PKP Pemulihan. Kesan Covid for ourself impak dia hampir sama. Semua orang ada struggle mereka sendiri.


Jadi sekarang bukan masa untuk harap harap pada orang lain. Sekarang adalah masa untuk kuat bergantung harap dengan jaminan rezeki Allah. Kena sabar, setiap kali datang ujian pada kita. Sebab segala kekurangan tu biasanya puncanya dari diri kita sendiri. Jadikan masalah silam sebagai pembuka jalan untuk ubah diri.


Kalau tak covid ni, mau tak pernah lengang Genting Highland kan. Parking pun tak payah rebut rebut. Relax je.


Angin pun sejukkkk aje. Sebab kat bawah tengah hujan. Bawah tu maksudnya kl selangor la. 


Kami tak jadi masuk.
Sebab buah stoberi tak ada masa ni. So lepaks luar aje la. Dapat jejak sini pun dah Alhamdulillah. Next time in shaa Allah kita repeat. Masuk petik buah strawberry bila buah dah mula ada.


Maybe kesan covid hari jugak kan. Maka buah buah pun tak ada siapa yang menjaganya. So kena repeat again bila buah stoberi tumbuh balik.

Lebiu


Berapa entrance fee?
Entrance fee Strawberry Farm ni:
Dewasa RM15
Kanak-kanak RM10


Selain strawberry, ada juga bunga-bunga lain di Genting Strawberry Farm ni. Menarik la tempat dia. Uol boleh letak dalam list sebagai tempat menarik untuk bawa keluarga bercuti.


Lepas tu boleh stay kat Selesa Hill Homes ni. Tak ada la serem sangatkan nak stay kat atas Genting.


Ni sal pergi fitting Premium Beautiful Lovers di Selesa Hillhomes Bukit Tinggi. Sejuknya tempat ni. View dari bilik dia cantiknya. Sebijik Cameron Highland.


Sebelum appointment dengan Premium Beautiful Lovers tadi, kami lepaks jap kat tepi sungai Janda Baik ni.
Sal suka sungai. Walaupun tak suka mandi sungai. Sebab sungai ni macam memotivasikan sal yang, walau macam mana banyaknya cabaran hidup kita ni, teruskan kehidupan. Sebab dihujungnya, pasti akan ada jalan yang luasss. Tanpa ada lagi batu-batu besar kecik yang menghalang laluan air.


Muhammad memang suka kucing. Nampak kucing dia akan sembang. 


Ni ibu dia muhammad kata


Ni abang dia 


Ni adik dia


Gambar ni dia la yang suh mama ambikkan




Ni muhammad pinjam phone mama ambik




Best lifestyle macam ni. Sal suka. Syukur sangat. Sebab walau sibuk berkerja, tetap boleh selit masa dengan anak-anak. Cuma masa diorg kecik dulu, struggle dia berganda la. Tak tercerita. Bila dah mula besar ni, Alhamdulillah mula lega dah.

No comments:

Post a Comment