Thanks For Your Support

Friday, June 8, 2012

premium beautiful : more prayers less worries

kisah lama..huhuuu ;)

insiden yang amat berharga buat saya ;)
syukur alhamdulillah sekali lagi di uji oleh NYA untuk melihat sejauh mana kesabaran kita sebagi hamba NYA. 


muka sebelum kejadian....
wajah seceria warna..huhuu pink is my favorite color. nak pulak pakai premium beautiful lagi la bertambah-tambah ceria nye.

kisah nye...tu la saya ni gatal sangat nak amik half day konon-konon untuk nak pergi service kereta yang dah sepatutnye di service dua bulan dulu, dan konon nye jugak nak buat preparation untuk ke Hanoi/Halong Bay Vietnam esok la...last minute punye plan. so nekad la apply cuti half day. coz barang satu benda pun tak packing lagi. passport ntah ke mana, baju semua ntah ke mana. 

then nak jadikan cerita dalam perjalanan dari bandar sri damansara ke Ampang, kat area kampung pasir tu saya secara tak sedar g sagat baik punye bucu lori alam flora. nak salah kan lori tu pun tak boleh la walau dia dah agak lama jugak stop kan lori dia kat simpang jalan saya nak kuar tu. almaklum la babe, i kan still mode "P" so kawalan stering and kemahiran tengok cermin sisi tu agak lemah. huhuuu...tu pun nasib ade sorg minah indon tu jerit suh benti, kalau tak sampai ke pintu abis remuk body kete ni. memang tak dengar langsung bunyi sagat dari luar..huhuu...

then terus call hubby...dia punye terkejut dengan call saya tu terus tinggal kan lunch dia yang tak abis lagi tu bergegas nak ke tempat kejadian...then dia nampak je muka saya terus dia urut dada cakap "huhhh...nasib sayang tak apa2"..wahhhhhhh!!!!! giler best bile nampak sangat dia lebih fikirkan keselamatan saya dari kerugian yang dah kitorg alami ni...sangat bersyukur ada suami yg sangat caring dan loving ni. ;)

tapi yang pelik nye pesal ntah lepas aku langgar lori satu tan tu then dia pulak yang beriya nak cepat2 pergi. nasib sempat amik no plat dia sebab nanti mesti sarjan traffic tanye. dan alhamdulillah tak kena saman pun walau kalau ikut kan saya yang salah..so save la duit saman... ;p



                “Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahu akan tiap-tiap sesuatu)”
(At-Taghaabun: Ayat 11)


dugaan menjadikan kita kuat, masalah menjadikan kita berfikir, hura hara menjadikan kita tabah ;) 


then esok nye terus fly ke sini. nasib la scenery dia sangat mendamaikan so hilang separuh stress yang ada. kalau orang lain tak tau la saya, maybe meraung kot diorg bila kete eksiden sehari sebelum holiday. but for me, apa yang dah ditentukan tuhan tu, kalau memang nak jadi, ia tetap akan jadi walau macam mana kita berhati-hati sekali pun. segala aturan ada hikmah tersembunyi.



thanks hubby...sebab uruskan kes baik pulih baby white saya tu.. rose merah ni khas untuk awak en. halmie abd hamid...fresh from halong bay  ;-*




beberapa hari lepas tu....
 selamat siap baby white kesayangan ni. sedih jugak sebab berhari juga tak tekan foot brake. nak dapat kan dia pun bukan petik jari dan goyang kaki je tapi alhamdulillah rezeki dalam business yang membolehkan saya bagi keselesaan ke sana sini untuk damia dan danisha. kalau harap duit makan gaji yang hanya cukup makan tu, sampai ke tua pun belum tentu saya merasa bawa kereta sendiri..biar la bukan BMW dulu sekali pun, siapa tau tahun depan rezeki untuk transform baby white ni ke baby white yang lagi banyak ciri keselamatan kan??? insya'allah...huhuu..saya memang suka berangan, sebab dengan berangan setahun lepas la alhamdulillah saya dapat drive kete sendiri..gaji bulan tak usik, usik income dari business premium beautiful je untuk bayr duit kete..doakan dalam masa terdekat ni tabung kereta saya akan full ye...AMIN ;)



kete kuar bengkel je biz terus on laju...terus nak siap kan rakan kongsi...yg pasti depan belakang kete mesti tampal sticker Dr Azizan Osman. biar orang yang ada akal tu tak sesuka hati je nak horn mama "P" ni..huhuu..semoga anda lebih kaya dan berjaya.. so, jom pasang gear turbo untuk bantu rakan kongsi ;)


huhuu..terus jumpa dua beautiful ladies ni...this is my two fighters. ieda rani dan diana. jumpe di stokis untuk sessi personal touch ieda dan rakan kongsi baru nye ni. let's set your goals high, and don't stop till you get there. go ieda...go diana...


then after sesi personal dengan ieda dan diana terus pecut ke cheras pulak. fitting client.


zam (yang belah kiri tu) siap turun dari batu gajah semata-mata nak belajar cara fitting yang betul pada client nye. congrats zam, memang bakal usahawan premium beautiful yang pasti berjaya.

kat sini saya faham betapa penting nye kenderaan untuk mudahkan kita bergerak ke sana sini. alhamdulillah dengan ujian dan dugaan melanggar lori alam flora tu sure akan buat kan saya lebih cekap lagi memandu lepas ni. ;)

kita perlu belajar dari kesilapan. kalau takut buat silap memang selamanya nye kita tak kan tau sesuatu yang baru. kegagalan adalah permulaan untuk kejayaan. Only those who dare to fail greatly can ever achieve greatly. jangan sesekali putus asa. 






No comments:

Post a Comment