Thanks For Your Support

Thursday, May 16, 2013

Kepentingan majlis ilmu

Ni nama nye betul-betul meroyan bila still dalam pantang pun asik keluar untuk urusan bisnez. Hari ke-35 berpantang sal keluar ke B32 untuk berjumpa anak-anak bisnez yang bersedia untuk di bimbing...bila rakan kongsi bersemangat untuk ke class dan perlukan bimbingan dan tunjuk ajar, dah semestinye hati pemimpin seribu kali sedia untuk menghulurkan tangan.

Seperti biasa,  hari rabu dan sabtu merupakan hari untuk kami menimba ilmu. Tanpa ilmu kita mesti mudah jemu dan lesu untuk terus maju ke depan. Tanpa ilmu pasti kita mudah layu dan sering menyalahkan orang lain melulu bila mana kita menemui kegagalan. Sebab tu betapa penting nye majlis ilmu ni untuk orang-orang yang impikan kejayaan.

Walau still berpantang sal tetap gagahkan diri untuk keluar berjumpa bisnez partner yang masih merah ni...bila diorg semangat, kita sebagai mentor perlu lebih kuat dan bersemangat. Anak kecik bukan alasan untuk kita tak boleh nak jalankan tanggungjawab sebagai leader. Memang mencabar bila jadi supermak anak tiga ni...nak pulak ada baby kecik. Then sebelum keluar rumah dan usung ketiga-tiga anak, sal perlu siapkan barang baby like pampers, baju salin, botol susu bagai...siap kan damia n danisha lagi...kalau nak fikir letih, bagi sal tak de dah alasan letih dalam kamus hidup skarang ni sebab bila kita dah enjoy dengan apa yg dilakukan confirm rasa happy mengatasi segala letih yang ada.

Lagi letih rasa nye bila keje makan gaji yang keluar pagi balik malam. Cara sal nak convert alasan malas untuk ke class tu senang je, sal cakap dalam diri " kalau aku boleh kerja 12 jam tinggal anak lima hari seminggu, keluar pagi sampai umah malam n dapat gaji 90% bayar hutang, tak kan la aku tak boleh nak korbankan jap masa untuk aku dapat bebas hutang bebas belanja dan bebas masa" biar susah sikit sekarang asalkan kita tak menyusahkan orang lain di masa akan datang.

Nak berjaya PENGORBANAN tu memang perlu. Korban masa, tenaga, wang ringgit dan masa rehat untuk keselesaan kita di hari tua. Biar kita kurang rehat di hari muda, asalkan kita tak melarat di hari tua. Nauzubillah.

Happy malam ni dapat jumpa anak, cucu, cicit, piot dalam bisnez ni tadi. Jumpa ieda rani, iynas omar, syafiq, che dom, nadh, ana, myra n iqa...semoga usaha kami semua terus membuahkan hasil untuk bekalan dunia akhirat. Aamiin.


1 comment: