Thanks For Your Support

Monday, May 20, 2013

Posnatal checkup and business appointment

Hari ke 38 lepas bersalin ada appointment dengan my gynae doctor pakar sakit puan dr.wan ratna iza di putra medical center. Kalau ikutkan 4 hari lagi baru date appointment, tapi dah alang-alang nak ke KL untuk bantu anak-anak business untuk kembangkan network mereka so sal decide untuk ke pmc pagi untuk check up terus...best kan bila ke private hospital ni sebab masa untuk juma doctor tu kita boleh tentukan bila2 masa dan bila2 waktu...lagi pulak hari ni hari jumaat so sal minta husband cuti untuk temankan sal ke KL. Best kan bila husband dah nampak kesungguhan kita dan income business dah jadi solid income lebih dari gaji kerja hakiki so en husband pun tak berkira untuk amik cuti tanpa gaji bagi menemani isteri tercinta ni keluar ber business...lagi pun today is friday so sesuai sangat la cuti dan memudahkan husband untuk ke masjid bagi solat jumaat.

Checkup postnatal kali ni doctor cakap "salleha, hari ni ada pap smear ye" dengar pap smear tu je dah cuak dah. Sebab pernah rasa sakit pap smear ni dulu macam mana...alih-alih pap smear kat pmc ni tak rasa sakit langsung dan tau- tau je dah sudah...phewwwww...lega. Buat uol yang takut nak buat pap smear tu boleh la try buat kat PMC sungai buloh ni ye ;)

After check up pergi breakfast kat TEMPAYAN, restoren baru yang jadi pilihan sal n suami buat masa ni untuk makan pagi dan tengahari...kelas tak bila orang dalam pantang siap makan kat kedai...yang best nye restaurant tempayan ni banyak choice makanan dia. Sampaikan lauk yang sesuai untuk orang berpantang pun ada.

Lepas makan, hantar baby dan damia then follow husband ke masjid untuk solat jumaat. After solat singgah ke stokis beli stock bbplus collagen dan macam biasa nak borong sabun marine essence berkotak- kotak tapi sedihhhh sebab stock licin satu malaysia. Haishhhh memang untung besar la siapa yang borong sabun marine essence ni sekarang sebab permintaan sabun ni memang melampau banyak nye sampai naik kebas jari jemari membalas inbox dan whatsapp client yang tak pernah berhenti nak kan stock dan tak kurang hebat nye ramai jugak yang nak kan extra income untuk sabun marine essence ni...amik...ni la dia penangan business online sampaikan kul 3 pagi pun ada yang buat order.

After that terus ke kl untuk dua appointment dan lepas maghrib terus amik anak, bawa gi makan dan balik rumah sembahyang, kemas apa yang patut then pengsan sampai ke subuh...huhuhuu...lucky i have a very good baby boy and daughter yang tak banyak ragam. So dapat la rehat awal lepas seharian dari pagi begerak ke sana sini.

Even tempoh berpantang orang kata selama 44 hari, but for me asalkan badan dah cergas dan dah boleh solat, tak jadi masalah untuk keluar rumah bagi menambah rezeki dan menambah nilai hidup orang lain...anak kecik, baby yg masih merah, tak de bibik, tak pandai jalan KL or apa-apa lagi alasan yang kita biasa dengar tu bukan penghalang untuk kita berjaya...sebab kejayaan bukan datang dari orang lain tapi datang dari diri kita sendiri dengan izin Allah...bila asyik jadikan alasan anak atau sebagai nye sebagai penghalang untuk kita berubah, sampai bila pun kita still di takuk sama dan makin lama makin sukar untuk kita nak lakukan perubahan...baik mula bertindak sekarang sementara anak masih kecik ni coz nanti bila mereka di usia belasan tahun time tu lagi banyak perhatian yang kita perlu berikan pada mereka...jom jadi ibu bapa yang memberi nilai kehidupan penuh makna pada anak-anak kita.

1 comment: