Thanks For Your Support

Saturday, July 26, 2014

Zakat Fitrah 2014


Zakat fitrah dikenali juga sebagai zakat badan, zakat puasa, zakat Ramadan, dan zakat Fitri kerana masa untuk menyempurnakannya adalah pada akhir Ramadan dan menjelang Hari Raya Aidilfitri. Zakat fitrah adalah sebagai penyuci orang yang berpuasa daripada melakukan perbuatan keji dan buruk juga untuk dijadikan sumber keperluan orang asnaf ketika 1 Syawal (siang & malam).


Alhamdulillah masuk seminggu Ramadhan, Zakat Fitrah dah dilunaskan. Lega...better siapkan awal zakat RM7 sekepala ni sebelum terlupa sampai ke pagi Syawal.


Kemudian sempat set appointment dengan adik manis dari Utara ni.
Semoga awak dikurniakan kesihatan yang lebih baik dengan ikhiar bersama Premium Beautiful.



Berselfie bersama Salima Habibi 


Sementara tunggu masa berbuka puasa, sempat lagi la cuci mata n cari baju yang berkenan di hati. 

Memang cantik-cantik baju kat Variante ni. Tapi sejak segan nak berseluar ni, maka kebanyakkan fabric yang ada kat sini memang sal perlu pilih betul-betul..nak elakkan dress yang terlalu membentuk punggung dan kaki..huhuu..almaklumla Sal tengah belajar n berusaha nak baiki cara yang proper menutup aurat. Doakan semoga sal berjaya ;)


Range harga kat Variante ni biasa nye antara RM199 Hingga RM799
and memang cantik ya amat!
Jom grab satu. Boleh pakai untuk any event nanti.


Before ke Shah Alam tadi untuk business appointment, sal ke Sunway Giza Kota Damansara dulu untuk COD Sabun Marine Essence pada seorang ibu hamil anak tiga ;)

Semoga client tersebut selamat n mudah melahirkan.

And nampak tak apa Damia n Danisha pegang tu?
Toys frozen. Everytime keluar memang kena standby bajet untuk beli something for them. Tak sampai hati bila nak cakap "TAK BOLEH" sebab antara tujuan mama n ayah sungguh-sungguh buat bisnez adalah untuk bagi anak-anak happy n dapat penuhi wishlist mereka. Diorang pun bukan jenis yang minta benda mahal-mahal...patung ni pun just RM19.90 je satu so memang boleh sangat lah untuk belikan sorang satu. If RM199.90 baru la mama n ayah akan amik masa nak luluskan permintaan diorang ni ;)


Mother of Three with her kids ;)


Muhammad Danish Shafiq duduk celah tiak mama sebab takutkan air kat belakang tu.


Keras tak bergerak dia...hahaa...


With the horse.


Damia beriya nak amikkan gambar mama n ayah.


Danisha pun nak jugak amikkan gambar kami.lol.


Singgah cold storage untuk beli barang nak massak memasak.




Senang shopping barang-barang dapur kat cold storage ni sebab sayur n seafood sangatlah fresh n paling best bila tempat tak sesak.




No comments:

Post a Comment