Thanks For Your Support

Monday, October 26, 2015

Majlis Ilmu Mingguan Top Leaders Circle 261015


Knowledge is the life of the mind!

We are ready untuk serap ilmu dan semangat. Gelas yang penuh minggu lepas dah dikosongkan dengan aktiviti-aktiviti business. Jadi hari ni adalah hari untuk isi semula gelas yang dah separuh kosong.

Full house! 
Inject turbo dari CDM Salha Zain.
Bertuahnya yang hadir malam ni. CDM Salha siap share kan plan 34 days how to qualify Osaka. That's why sal rasa sayang sangat kalau sal ter"miss" satu kelas pun sebab setiap kali class confirm akan ada ilmu baru.

Ilmu class memang sentiasa up to date. Sebab tu setiap kali balik dari class, semangat luar biasa hebat confirm akan duduk melekat pada diri masing-masing hinggakan majoriti yang hadir confirm susah nak lelapkan mata.

Emcee malam ni. Bakal DDM syamsina. Hebat sangat semangat juang ibu muda anak sorang ni. Syam tak pernah kerja lepas graduate. Habis belajar je terus buat business. Blur blur tak tau hujung pangkal pun beliau buat je sebab business ni business yang ada mentor yang always tunjuk jalan. Syam start buat  business dari beliau masih anak dara lagi. Kemudian pregnant, dalam pregnant tu pun non stop beliau hadir menimba ilmu dan selalu bertindak dengan rujukan mentor. Lepas bersalin, makin meletop business syam. Dan hari ni, syam antara pemegang income LIMA ANGKA dalam business online with TLC ni. Ni la antara kelebihan bila focus betul-betul buat business sebab hasilnya, tak sampai setahun kerja pun kita dah boleh pegang income puluhan ribu ringgit sebulan. 

Special sangat business networking ni kerana kita bukan just kaya sorang-sorang. Tapi dengan ilmu dan pengalaman yang ada, kita juga boleh menambah nilai pada kehidupan orang lain.

Bakal CDM Ismalina Ishak.
Ex chartered accountant dari International company yang sangat besar dah gah. Mula berniaga pada zaman anak dara.. Niat asal nak berniaga hanya nak tambah RM1,000 je sebulan.. And percaya atau tidak, buat bisnes bersama TLC, beliau dapat buat savings for her wedding RM30,000 in 1 year sahaja! Now dah berniaga secara full time! 

This is my protege. Bakal DDM Myra Halim.

Ni serba ringkas tentang profile Bakal DDM myra...

Myra ni merupakan seorang bekas pesakit jantung berlubang.

Pernah berkerja ofis hour selama setahun je lepas tamat pengajian sarjana muda dalam bidang International Business kerana berkerja di bawah arahan boss bukan lah sesuatu yang diimpikan beliau.

Pernah merasa nikmatnye kehidupan serba mewah hasil dari perniagaan station minyak, mini market dan sebagai supplier makanan pada sector kerajaan yang diusahakan oleh kedua ibu dan ayah beliau...

Mewahnya beliau hinggakan di zaman belajar lagi beliau dah biasa memandu sendiri Mercedez benz ulang alik kuliah.

Hinggakan satu ketika, ditakdirkan perniagaan milik keluarganya mula di landa ujian...dan dalam sekelip mata je hilang segala kemewahan dan kesenangan hidup yang pernah dimilikinya.

Maka di saat itu bermula lah detik-detik pembangunan hidup yang membuatkan myra tabah dan sentiasa muhasabah diri untuk tidak selamanya duduk di dalam comfort zone yang ada..

Myra di pilih untuk berkongsi tajuk ni adalah disebabkan kerajinan dan kesungguhan beliau untuk sentiasa service rakan kongsi tak kira di mana jugak mereka berada.. Hinggakan naik bas untuk turun service rakan kongsi di luar KL dah menjadi kebiasaan buat beliau.

Thank you Mr PA System. Paidi dan CDM Alfaath. Terbaik sifu sal tu. Sentiasa ada untuk tunjuk dan ajar kan rakan kongsi even untuk tugasan sebagai penyelia PA system. Penting jugak tau part PA ni sebab tanpa mereka tak sempurna lah majlis ilmu.

Kagum dengan semangat mereka berdua ni. Even kesihatan kurang baik, tapi mereka tak menjadikan sakit sebagai alasan untuk hadir menimba ilmu. Tahniah Saf dan Kak Ujie. Proud of u. Kejayaan sebenar adalah bila kita lebih baik dari semalam. Banyak sangat improvement yang mereka hasilkan. Congrats!

Congrats Hasikin Ali dan Lin. Rasanya kedatangan mereka di class adalah sangat-sangat cemerlang.

Bersama team Myra yang hadir malam ni. 


Team bakal CDM Farhana Ramli.
Congrats semua. Even commitment masing-masing pada family and kerja hakiki masih ada, mereka tetap kuatkan tekad untuk hadir ke majlis ilmu. Ada yang dari KUANTAN Pahang, ada yang baru lepas bersalin pun datang jugak, ada yang sayang anak tinggal tinggal kan...Tapi tak mengapa...kerana manjada wajadda... Siapa berusaha nescaya dia pasti akan beroleh kemenangan.


Terima Kasih!!!!!!!!!
Tak terungkap kata-kata syukur bila makin hari my team makin kuat memberi kerjasama untuk komit pada majlis ilmu. Sebab bukan sal yang pandai-pandai kata yang tanpa ilmu tiada kejayaan, tapi tanya lah mana-mana jutawan perniagaan pun, pasti bagi mereka ilmu adalah number one if u want to go far dalam dunia business.

ILMU BERTINDAK RUJUK pasti hasilnya KEJAYAAN. 

Pincang salah satu, maka tak kan sempurna sesebuah kejayaa dalam business yang kita lakukan.

Speaker malam ni. Cik Ammyrra Atyka Halim. Mula-mula masa bagi tugasan, beliau memang nervous tapi yang hebatnya beliau, without saying NO beliau take a challenge untuk berdiri di depan majlis ilmu.

Ni Aadila Saidi dari Wangsa Maju. Dila ni very humble orang nya walau kerja hakiki pun dah best sebagai seorang accountant di Kuala Lumpur dengan gaji bertaraf Master Holder. Tujuan nak berniaga adalah untuk nak ubah hidup dari pergi kerja balik kerja pada life yang lebih bangak memberi nilai pada orang lain. Hebat Dila ni kalau bab bab menjual Premium Beautiful. 1st month berniaga je more than 10 sets Dila dah let go pada pembeli.

With Ainul yang berasal dari Shah Alam dan merupakan Pakar Fisioterapi yang berimpian nak buat business sendiri dalam usia yang muda. Tahniah Ainul! Ainul dijodohkan bersama TLC dan pilihan ni adalah pilihan yang tepat untuk Ainul belajar dari zero menjadi pro.




Alhamdulillah.. tahniah yang hadir ke kelas business TLC semalam! 


Tips: kalau nak cari bisnes, carilah yang ada menyediakan platform ilmu, mentor dan system yang mudah untuk kita follow! Syukur TLC ada semuanya! And jangan tak percaya semuanya percuma! Ilmu pengalaman dari mereka yang dah terbukti berjaya.


Teringin nak berniaga online?
Tak tau nak mula macam mana?
Jom contact sal sekarang ;)
SALLEHA ROSLAN

No comments:

Post a Comment