Thanks For Your Support

Saturday, October 24, 2015

Premium Beautiful Expert : My birthday Twenty Four October: Nasi Manggey Warung Kita, Putrajaya,Perantau Hill



Today is my Birthday. Alhamdulillah di beri rezeki untuk hidup dan rezeki untuk memperbaiki diri...Hari ni sebelum mulakan aktiviti ke Putrajaya, sal teringin sangat nak suruh en husband bawakan pergi makan Nasi Manggey and Air Kelapa Baldi di Kampung Melayu Sungai Buloh.

Dan........ternyata apa yang diviralkan tentang tempat makan ni memang betul-betul sedap. Nasi manggey tu simple je. Ala macam nasi kukus ayam berempah jugak. Cuma kat Warung Kita ni, nasi manggey dia ni ayam tu di potong kecik-kecik sebelum goreng so that bila makan tak de la rasa muak sangat if dapat bahagian isi badan ayam.

Tapi my advice jangan la datang waktu antara 11-2pm kalau...Memang ramai umat manusia yang makan kat sini..Sal pulak tak teringat pulak today is saturday, so memang que nak dapatkan nasi manggey tu memang menggigil lutut kalau dari pagi tak makan apa-apa coz it's too long que. Cuba tengok gambar kat belakang tu, panjang kan nak kena beratur.

Macam sal bawa anak, lagi la rasa teruji kesabaran bila nak kena beratu dua kali. Sekali beratur untuk dapatkan nasi manggey, and sekali lagi beratur untuk dapatkan air kelapa baldi pulak. Tak patut rasanya management buat pengunjung macam ni especially untuk yang ada bawa anak kecik...sebab dua kali beratur dah berapa lama dah masa terbuang kat situ..jadi kalau nak santai-santai makan memang tak sesuai. Tempat ni just sesuai untuk makan dan bersurai je sebab bila terlalu ramai pun sampai kan ada yang tertunggu-tunggu tepi meja untuk nak chop tempat diorg pulak.

Environment warung kita ni agak menarik coz dia di deco ala-ala suasana kampung. Tempat makan dia pun nampak bersih je coz ada staff yang rajin mengemas selepas pengunjung habis makan.

Dari segi parking, memang Warung kita ada sediakan tempat parking tapi bayangkan bila dah terlalu padat, kesan dia memang sampai ke tepi-tepi jalan la orang akan parking.





Dari segi harga memang terbaik. Kena dengan kesedapan dia. Nasi Manggey tu sebungkus harga RM4.50 je. Air kelapa baldi pulak RM3.50 je... 

Hebat betul business anak melayu kelantan ni. Salute. Semoga terus success dalam berniaga. Bangga ada usahawan bumiputera macam ni.

Buat uol yang suka jalan jalan cari makan especially tercari cari tempat best untuk makan kat Sungai Buloh Selangor ni, uol boleh la try datang makan kat sini...In shaa Allah sal nak repeat lagi sebab tak puas makan tadi... Rasa nyesal pulak amik sorg sebungkus je sebab memang tak cukup makan satu. 

Untuk dapatkan Lokasi tepat warung kita ni, uol boleh waze "warung kita sungai buloh" and memang waze akan hantar tepat ke lokasi. 

Lepas dah kenyang makan, terus mulakan perjalanan ke Putrajaya. Nak menghala ke sini dekat je actually tapi bila dah jem kat area standard di Puchong tu, terus jadi lambat. Tapi my style memang akan keluar early dari waktu yang dijanjikan sebab sal kurang gemas bila orang menunggu lama...rasa gelisah n bersalah bila tak tepati masa.

So kat putrajaya ni sal nak fitting wife pada Zul Ariffin.. Eh tak de lah. Hehee. Ni wife pada seorang pilot. Bagus en pilot ni siap belanja isteri set bersalin Premium Beautiful supaya isteri boleh dapatkan semula bentuk badan cantik seperti sebelum melahirkan anak.

Thank u dear atas kepercayaan uol pada sal as ur Premium Beautiful Expert.


After that tanpa di rancang, kami ke Perantau Hill Bangi pulak yang tak berapa jauh dah dari Putrajaya tadi. Thank u Along and Abang Long Saiful atas kek ice cream ni.

Plan nak belanja satu family. Tapi becoz of this is unplan punya aktiviti jadi memang ni aje la yang ada.  Nak bagi Damia Danisha makan ketam lembut puas. Sal memang terapkan pada anak-anak yang everytime birthday, celebrate dengan ibu ayah dulu then baru go to friends. Coz mereka yang selayak-layaknya diraikan kerana mereka adalah jalan yang memudahkan urusan kita di dunia mahupun akhirat. Thank u ibu kerana melahirkan. Dan thank u ayah kerana membesarkan kami.

Ok la makan kat sini..All the food fresh and harga quit okay. All the foods yang ada atas meja tu hanya RM300 untuk di makan sampai tak boleh bangun.

So uol yang tercari cari tempat untuk makan ikan bakar dengan harga yang reasonable boleh la datang ke Perantau Hill di Bangi ni. 

a
Kami singgah maghrib di Masjid Putra after makan-makan di Perantau Hill. Cuaca memang agak berjerebu di paras IPU tidak sihat. And this pic was taken pun while kami tengah jalan kaki nak masuk ke masjid. We really love this masjid. Besar, cantik dan banyak kemudahan. Memandangkan kerja sal memang banyak di luar, so memang dah jadi kebiasaan untuk kami singgah di mana mana masjid dan surau untuk solat.


With TLC, perjalanan business kami dimudahkan dengan teknik berkesan "orang cari kita" so Alhamdulillah hampir semua appointment yang dilakukan adalah base pada jemputan client sendiri. Sebab tu sal suka berniaga onlibe dengan TLC sebab nye orang yang cari kita dan bukannye kita yang cari orang.

Come on dear, mana ada bisnez yang tak deal with people. Jual kambing pun tetap nak kena deal dengan orang..jual ayam itik pun tetap kena deal dengan orang. Jadi kenapa takut sangat nak berniaga hanya kerana "TAK NAK CARI ORANG" or else kita memang nak keje senang je ;)

Nak senang kena rasa susah dulu. Tapi dont worry business ni tak stress pun. Lagi enjoy adalah coz we help people to look more confident and ada jugak yang makin sihat poket mereka bila sambil-sambil pakai premium beautiful sambil jana pendapatan hanya menggunakan internet

Nak tak belajar berniaga online? Kalau nak tau cara kami buat "orang cari kita" boleh la uol cepat-cepat whatsapp sal ye untuk sal share kan secara detail bagaimana perjalanan business online bersama Top Leaders Circle ni.

Seronoknya berniaga dengan TLC ni sampaikan kepenatan tu tak de dalam kamus hidup kami ;)

Sebagai PB expert yang mementingkan quality yang setanding harga, sal akan pastikan pelanggan akan dapat service yang terbaik sebelum dan selepas jualan dilakukan...Jadi, penerangan lengkap tentang ciri-ciri kebaikan PB, cara pakai PB, cara basuh PB, Simptom-simptom tindakbalas yang akan terhasil dari pemakaian PB akan diterangkan secara detail.

Alhamdulillah happynya client bila bentuk badan yang jatuh dapat dinaikkan semula dengan hanya Tukar baju dalam je. Bila dalam pantang, pakai Premium Beautiful je la senang. Senang nak dapat shape cantik semula, senang nak pakai, senang nak basuh, dan paling best siap boleh pakai sepanjang masa.

Untuk uol yang tercari cari set bersalin lengkap yang murah dan menjimatkan masa, try aje la pakai PB corset. Premium Beautiful sangat memudahkan cara.


Your Premium Beautiful Expert
SALLEHA ROSLAN
011-1631 1641

1 comment: