Thanks For Your Support

Friday, February 5, 2016

Dolomite Double Diamond Seminar 2016

Date : 31 January 2016 (Sunday)
Venue : The Club, Bukit Utama.
Aktiviti : Double Diamond Seminar 2016
Theme : Royal Blue


 
Bila dah bertahun pakai Premium Beautiful ni, confident level tu memang more than 100% and feel nak pose ala-ala model tu memang tak boleh dielakkan dah ;)

Be Humble in your confidence yet courageous in your character.

OOTD hari ni:
Dress Royal Blue : Arma Couture
Metal Belt : Rina Salleh Clothing
Necklace : Aznur Nu Sentral

Betul kata mentor-mentor yang business ni makin lama menyeronokkan. Seronok sangat bila kita boleh berjaya ramai- ramai. Baru rasa kepuasan hidup bila in the same time ada peluang untuk bantu tambah nilai hidup orang lain.

 With my kak Long in Business, CDM Izyan Liyana.

Kami sampai The Club Bukit Utama ni dari pukul 8 pagi tadi. Nak duduk depan punya pasal. Padahal ni adalah Double Diamond Seminar tapi CDM pulak yang lebih excited. Hehee... Bila dah gila ilmu memang macam ni la gaya dia, rasa tak selesa bila tak datang awal. 

Balik dari Perak malam tadi terus riki tempat ni sebab tak nak sesat esok pagi walaupun ada waze kan. Preparation tu penting, tak kisah la berkorban masa, tenaga dan wang sikit pun sebab nak dapat lebih besar perlu sanggup korbankan yang kecik dulu.


 This is my lovely protege. Ex HR Manager di salah sebuah company besar dunia. Saf pun antara yang sangat menjaga masa. Demi masa sesungguhnya manusia kerugian. Dan Saf ni antara Premium Beautiful Expert terbaik dalam syarikat. Cash Buyer PB Saf memang non stop. 


Anak-anak memang happy dengan business mama. Diorang boleh follow ke mana aje mama ayah pergi sampaikan pagi-pagi terus bangun dan hantar mama ke The Club ni padahal enjoy balik Perak semalam tak habis lagi.


Kiss untuk mama before masuk ke dewan seminar The Club. Sambil mama berseminar boleh la anak-anak enjoy the pool.

Habis basah kain mama :)


Alhamdulillah dapat la jugak seat tiga dari depan. Bila duduk dalam zone fighter ni semangat dia memang membara luar biasa hebat. Walau dah CDM tapi sal rasa seminar kali ni macam sal baru je lagi SM nak melangkah ke atas. Indahnya business ni bila makin hari makin sabar dalam usaha nak menjadi. Bila dah jadi confirm rasa puas hati dan nak buat lebih lagi untuk pastikan Rakan Kongsi juga jadi.



Ya Allah gambar ni sal paling suka!
Mereka bertiga ni merupakan mentor jutawan humble yang sentiasa memberi sokongan terbaik dari sal mula dengan zero hingga sekarang. Walau pangkat dah sama dengan mereka tapi perasaan kerdil tetap ada. Kerdil kerana walau mereka punyai income cecah juta ringgit setiap dua bulan, tapi sikap mereka sangat positif dan bila berdampingan dengan mereka buatkan sal rasa sesuatu yang turut positif.

 Mereka hebat. Mereka cekal. Mereka kuat untuk pastikan protege mereka pun sama-sama kuat. Mereka adalah mentor kejayaan sal dari dulu hingga sekarang. Allah jodohkan kami bersebab. Allah kekalkan sal bersama mereka jugak bersebab. Asbab mentor-mentor ini lah sal merasa perubahan hidup 360 darjah berbeza dari dulu.

Terima kasih CDM Salha zain dan pasangan CDM Al-Faath.
Dan terima kasih CDM Hajjah Siti Rohana dan pasagan CDM Haji Azlan Deraman.


 Teruja! Tu je boleh cakap. Sikap dan keperibadian CDM Kak Ana akan sal contohi untuk diwarisi pada protege yang lain. 

 CDM Kak Ana bersama pewaris sales dua juta dari team sal. Dari zero tak mustahil kita boleh jadi pro bila ilmu, bertindak, rujuk sentiasa di tanam dalam diri. Dalam Buisness ni kami cukup bertuah kerana yang membimbing kami ada jutawan dermawan sendiri.


Break time. Kami breakfast pukul 1. Hehee luar biasa kan. Menuntut ilmu sampai tak perasaan dah masuk petang. Ni adalah power couple dari team sal. Kalau dulu husband adalah penghalang, tapi sekarang alhamdulillah husband pulak yang banyak mainkan peranan dalam memastikan mereka suami isteri terus maju ke depan.


Go go go Saf and Ana. Mereka ni bakal mewarisi sales 2,000,000 CDM Salha dan CDM Salleha.
Simple je business ni, tiru je gerak kerja mentor-mentor yang dah terbukti berjaya.


Uol pernah makan tak kat Restoren Nasi Padang SARI RATU PRIMA?

Haa ni la owner Sari Ratu yang memiliki lebih dari 10 cawangan restoren di Malaysia tu. Hebatkan business ni sampaikan CEO pun ambil peluang untuk berniaga. Bila anak jutawan pun nampak peluang business ni memang boleh menjadi-jadi, mean ada something la yang memang orang lain pun perlu grab peluang yang ada dalam business ni. Lynn Dato' Shukor antara protege dalam Top Leaders Circle yang bakal bergelar CDM 2016.


Selesai seminar. Masa ni baru lepas cibuk Muhammad Danish Shafiq yang baru siapkan projek dalam pampers dia...Hehee..Walau apa pun kerjaya hebat kita, tugasan menguruskan anak tetap dilakukan. Huhuu tu yang basah baju bila bakal CDM Farhana ajak bergambar.


Tlc will rock the stage untuk MUT 2016 kali ni. Pewaris 2 juta yang bakal dilahirkan untuk MU24 In shaa Allah pasti menjadi kenyataan.


Antara ciri orang berjaya:

Dia boleh Habiskan apa yang dimulakan. 
Apa saja yang dimulakan. 
Apa yang dikatakan. 
Apa yang dia commit.
Pasti akan habis.

Walaupun di tengah-tengah proses tu sukar, renyah, dan tak suka buat tapi dia pasti akan Habiskan.


Alhamdulillah...Sayang anak tinggal tinggal kan. Tapi rasa nya dulu masa tak de duit, masa sibuk kerja pejabat hari hari kena tinggal kot. Dah la kena tinggal, segala impian diorang pun tak mampu mama ayah nak tunaikan.

 Bila bersabar di peringkat awal dalam berniaga ni, di penghujung nye adalah kemanisan yang tak terungkap dengan kata-kata. Hanya yang dah melalui kesukaran sebelum kemanisan je yang akan faham kepuasan bila kita dapat melihat anak  membesar depan mata dengan kewangan yang stabil.





No comments:

Post a Comment