Thanks For Your Support

Wednesday, October 2, 2013

TLCtravelog : Beberapa jam sebelum ke korea

 #TLCtravelog : Beberapa jam sebelum ke korea

Walaupun ni bukan pertama kali sal nak terbang  merentasi laut, tapi excited tu tetap ada. cuma kali ni agak janggal sikit untuk nak siapkan diri dan barang-barang untuk berlepas ke korea bersama adik beradik TOP LEADERS CIRCLE dan 860 usahawan yang lain.

Sebanyak 860 orang usahawan???!!!!!!!!
sesak la korea dengan 27 bus persiaran dari malaysia kali ni.

Alhamdulillah............tak pernah sangka pun negara impian yang cantik macam korea ni, yang sal fikir sal tak kan mampu nak pergi sepanjang hayat sebelum ni akhirnye bakal sal jejakkan kaki ke sana. Pergi pulak bukan keluarkan duit sendiri. Satu sen pun tak keluarkan duit airbus flight, hotel mewah, tour guide, makan minum 3 kali sehari yang serba lengkap...Seratus peratus di tanggung beres. Rezeki Allah memang luas sungguh untuk sesiapa sahaja yang tak pernah kenal erti putus asa walau untuk dapatkan nikmat seperti ni pengorbanan sangat di tuntut. 

Korea ni bila sebut je, confirm hampir semua kita teringin sangat nak pergi ke korea kan? Nak pulak buat pencinta drama-dram korea yang sentisa hottttt tak sudah dari zaman sal remaja sampai dah anak tiga. Sal sendiri sampai sekarang giler korea...Cite full house, autumn in my heart, my girl, boys over flower tu ntah berapa kali dok ulang tayang. Dulu setiap kali tengok je cite korea, dalam hati mesti cakap " best nyeeee la kan kalau dapat pergi korea ni" Alhamdulillah... apa yang kita rasa tu rupa nye merupakan satu doa jugak. Sebab selalu ingatkan diri sendiri yang apa yang kita fikir, apa yang kita cakap, apa yang kita rasa dan apa yang kita buat ada lah satu doa. Jadi perlu berhati-hati dengan apa yang kita fikir, rasa, cakap dan buat..kalau boleh sentiasa buat sesuatu yang positif. yang negetif tu kalau ada disekeliling kita, cuba buang jauh-jauh, istighfar banyak-banyak sebab kadang-kadang tu memang kita tak boleh nak kawal perkara negetif dulu dari hinggap pada diri kita kan ;)

Jadi syukur tak terhingga bila dengan menceburkan diri dalam business dengan top leaders circle ni macam-macam improvement positif yang sal perolehi. Dari seorang yang sangat negetif alhamdulillah sikit sebanyak boleh jadi positif...kalau nak kata positif 100% tu tak layak lagi sal rasa sebab sal sendiri hanya manusia biasa yang tak kan pernah lari dari buat salah dan silap. Tapi y not kita jadi orang yang sentiasa belajar dari kesilapan yang kita pernah lakukan.


Okay lah jom tengok apa aktiviti sal beberapa jam sebelum sal berlepas ke korea ;)


Bangun pagi dengan muka tak sempat nak letak bedak secalit pun terus je siapkan anak-anak dan follow husband hantar damia ke sekolah. Last minute sal kemas luggage sebab yang nak kena bawa pun baju je la...nak bawa makanan pun buat apa sebab dah semua syarikat sponsor. Jangan risau tentang makanan halal nak dapat kat mana kalau dah pergi trip dengan syarikat yang mementingkan kebajikan usahawan nye.

Kalau boleh danish ni sal nak sumbat je dalam luggage seludup dia bawa masuk korea. Hehehee.


Lepas breakfast, hantar danish ke rumah mak mertua then siap mandi kan danish terus sal n husband keluar balik. Keluar nak amik damia kat genius aulad. saje je ngengada mama nak amik damia balik skolah hari ni. sebab lepas ni 5 hari tak jumpa ;')

Masa mandi kan damia, danisha ngan danish pun rasa sebak tu dah mula ada...huwaaaaa...jarang sangat la terpisah jauh dengan anak sampai lebih dua hari. Memang tak biasa. Walau penat macam mana pun, anak-anak tu mesti nak kena ada depan mata.


Nasib baik abang alfaath aka my mentor ni ingatkan supaya bawa universal adaptor. kalau tak payah jugak nak charge gadget yang ada. Universal adaptor ni dalam rm24 je kalau uol nak beli lah. sal tak tau la kalau ada yang lagi murah n lagi canggih sebab sal punye husband yang belikan.


 Ni dah betul-betul nak gerak ke KLIA dah ni...huwaaaaaa..muka legend je walau dalam hati sebak tak terkata bila babyplus gebu mama yang baru 5 bulan ni nak kena tinggal jap. Tapi sedih tu dapat cover bila dengar petua biz partner sal mardhiyah yang niatkan yang kak sal pergi korea tu sebab apa. Tiup ke ubun-ubun setiap anak. 

True, bila trip business ni, niat utama kita memang bukan untuk enjoy tak tentu hala tapi lebih kepada penghargaan buat diri sendiri lepas penat bekerja...jadi ni lah masa untuk melepaskan seketika serabut dari tekanan bekerja. sambil tu banyak kita boleh belajar bila tengok budaya orang luar eapecially budaya korea yang sangat cintakan negara.



Coffee jap dengan husband, damia n danisha kat petronas sebelum ke KLIA tu. Lepas ni atas flight n kat incheon dah nak terus meneroka korea pulak. 


Okay...tunggu update seterus nye ye...ni pun simple je yang sal dapat kongsikan sebab after balik korea menderu-deru order masuk dan tak putus orang-orang yang nak tau cara buat extra income dengan top leaders circle ni.


In shaa Allah jumpa lagi ;)

No comments:

Post a Comment