Thanks For Your Support

Sunday, December 22, 2013

Workshop at top leaders circle center

Mencari ilmu dunia dan akhirat bukan lah senang, 
untuk dapat ilmu yang baik, ada banyak cabaran dan dugaan...
Ilmu yang tak baik senang nak diperolehi...
Namun kedua-duanya dapat dikategorikan sebagai ilmu n mencari ilmu tu adalah satu kewajipan pada setiap manusia.

Setiap ilmu yang dianugerahkan, 
ada masanya akan diduga oleh Allah pada kita. 
Namun, setiap manusia dikurniakan akal untuk berfikir sama ada ilmu tu baik atau buruk baginya...
Jika ia buruk, bersamalah kita untuk tinggalkan nye...jika ilmu baik, sama-samalah kita berkongsi dengan semua 







Ya allah bayangkan betapa padat nye jaduaL harian bila aktiviti dua minggu lepas baru sal dapat update kat blog hari ni...7 december 2013 (sabtu) group sal dah siap-siap booked TOP LEADERS CIRCLE CENTER (TLCC) untuk buat workshop untuk service and repair apa-apa yang perlu di touch up bersama-sama rakan kongsi.

Announcement pada rakan kongsi untuk hadir pada workshop ni dah dimaklumkan pada yang lain dua minggu sebelum hari workshop dilakukan. Alhamdulillah walau tak 100% family business yang hadir, tapi kehadiran sangat memberangsangkan di mana yang datang kali ni bukan setakat di lembah klang je, tapi siap ada yang datang naik bus dari perak dan johor. Tahniah uol.....in shaa Allah dari sini memang boleh nampak siapa yang serius nak di bantu dan serius nak berubah. Bukan mudah perjalanan nak sampai ke majlis ilmu ni, halangan sebelum keluar rumah je dah macam-macam nak kena tempuhi...lebih-lebih lagi buat sesiapa yang ada anak kecik dan ada ibu ayah yang kesihatannye kurang memuaskan...semua orang priority individu berbeza dan tersendiri, termasuklah adik beradik TLC yang hadir ke majlis ilmu ni...Pengorbanan untuk tinggalkan kejap anak-anak setengah hari untuk mendapat ilmu dan serap aura positif untuk success dalam bidang business ni memang perlu di ambil kira jugak....tak de jalan mudah untuk berjaya kalau kita sendiri rasa susah untuk berkorban!!! 

Bila difikir balik kata-kata tajam dari mulut orang, buatkan sal lebih kuat nak teruskan perjalanan business ni...sebab business ni jujur sal cakap, tersangatlah indah bila kita faham konsep ketuhanan yang sebenar...Hati yang kotor je akan mudah rasa tak tenang...hati yang kerap bersangka buruk pada orang je akan mudah di timpa malang.

Buat lah business apa sekali pun, kalau hati sentiasa bersangka buruk pada manusia, bersangka buruk dengan rezeki Allah, asyik fikir apa orang lain dapat, in shaa Allah memang tak tenang hidup dan semua masalah yang datang pada kita akan kita anggap sebagai bebanan!

 Walau apa pun, semoga pengorbanan yang uol dah lakukan pada hari ni dan selama ni akan beroleh berkat dan rahmat dari Allah sekiranya ianye dilakukan untuk mendapat redha Allah dan bukan untuk peroleh pandangan dan pujian manusia. Sebagai manusia biasa, semoga kita terus belajar dan perbaiki segala kelemahan yang ada. Sebab hanya Nabi je yang ada sifat maksum...manusia biasa tak de, so jangan kecik hati dan putus asa dengan dugaan, kritikan dan andaian yang ada.



Majlis dimulakan dengan pembukaan kata dari pengerusi majlis iaitu cik myrra


Kemudian majlis  diteruskan dengan perkongsian ilmu tentang kehebatan tilam kuat aka bio velocity sleep mate (BVSM) oleh DSM Dyna Salleh  


Dyna ni top agent dari TLC cawangan melaka.
Antara family business sal yang sangat bulat hati dan sentiasa merendah diri dengan sesiapa sahaja.

Tabik spring dengan team melaka ni sebab majoriti dari mereka ada lah executive pentadbiran yang memang sibuk dengan kerja hakiki masing-masing. Tapi focus mereka membuahkan hasil bila BVSM ni makin hari menjadi makanan rutin mereka untuk generate extra income melalui kaedah online dan offline. Dalam masa sehari, tiga set  bio velocity sleep mate mampu dikongsikan pada pengguna.

Tahniah team melaka!!!!
uol memang diam-diam ubi berisi.
Makin tunduk bila menjadi...!!!


Simple demo dilakukan untuk membuktikan betapa efektif nye tilam kuat ni. Gelombang yang tak boleh di nampak dengan mata kasar pada BVSM ni memang wujud bila demo simple macam ni dilakukan. Dengan hanya focus pada object BVSM ni, tenaga boleh dihasilkan.



Wakil dari utara Tengku Farhana teruja dengan kesan ajaib dari tilam kuat ni.
Jangan risau, kami tak taksub dengan kuasa BVSM ni, tapi kami taksub dengan kehebatan Allah bila mana DIA mencipta sesuatu yang tak sia- sia jika kita gunakan untuk tujuan yang betul. Dalam BVSM ni ada kandungan GARAM LAUT dan CAHAYA DHUHA yang terbukti baik dalam membantu merawat penyakit kronik manusia.


Next speaker of the day....

Simaa antara expert dalam dunia Premium Beautiful ni.
Dengan tengok size seseorang je, simaa dah boleh tau dah size apa yang sesuai di pakai oleh client. Semua ni pun sebenarnye datang dari ilmu class di B32 dimana ilmu free tentang PB ni madam lam selalu je bagi tunjuk ajar pada setiap class rabu dan sabtu...Beruntung nye sesiapa yang selalu datang awal ke class B32 dulu-dulu sebab ilmu pb ni bukan setakat ilmu nak kena tau kira size je, tapi perlu ada ilmu tentang cara nak alihkan lemak dan cara nak tangani masalah biasa-biasa yang dialami pengguna premium beautiful especially di peringkat awal pemakaian pb.



 Thanks  simaa atas ilmu premium beautiful yang sangat bernilai ni.Lepas habis je workshop ni, semua business partner yang tak pakai pb lagi, terus excited nak dapatkan satu set premium beautiful untuk di sarung pada badan masing-masing. Memang awesome bila kita ada ilmu tentang core product ni sebab dari ilmu mudah untuk kita yakinkan sepenuh hati pada orang luar tentang perlu nye mereka menukar baju dalam biasa-biasa mereka tu pada baju dalam kesihatan jenama premium beautiful ni ;)


Ni antara kelebihan dan keistimewaan premium beautiful corset yang dikongsikan oleh bakal DDM Simaa Roslan. 

So uol yang teringin nak dapatkan premium beautiful, especially orang JOHOR, boleh la contact simaa untuk maklumat lanjut yang lebih jelas dan padat
Simaa Roslan
012-637 4069



Next!!!!
huhuuu...my slot...
Excited jadi speaker untuk workshop niexcuted sebab bila tengok muka-muka family members depan mata, terus rasa nak bagi sepenuhnye ilmu yang ada.



Ilmu yang sal share kan kali ni lebih kepada WHY kita nak kena ada senarai nama?
WHY nak kena mantapkan ilmu basic yang wajib di masterkan di peringkat awal ni?
WHY nak kena follow takwim?

Bila WHY kita clear, baru mudah kita nak siapkan dan lakukan HOW kita pulak. Macam-macam cara boleh dilakukan bila kita dah tahu kenapa kita nak kena capai impian dan matlamat.




Antara slot yang ditunggu-tunggu..
Slot dari DSM Safriza Azwani


Saf ni antara family members TLC yang sangat focus pada impian dan matlamat beliau dan anak-anak bimbingan beliau. Sangat happy go lucky dan bijak menilai sesuatu perkara.

Memang banyak sangat tips power dari perkongsian saf ni. Sebab biz plan ni merupakan ilmu terpenting untuk kami sebagai usahawan dalam lebarkan sayap rangkaian kami ke seluruh Malaysia malahan ada yang telah buktikan bahawa dengan kuasa online mereka mampu untuk luaskan pasaran mereka ke luar negara.



Yang ni pulak bukan calang-calang speaker.
Badan kecik molek, tinggi hampir 5 kaki je, tapi plan dia memang beratus-ratus kaki.

Ni lah dia DSM Farhana Ramli yang merupakan top agent TLC di kuantan.
Ni merupakan class terakhir ana pada tahun 2013 ni kerana kalau ikutkan tinggal seminggu je lagi dia akan melahirkan cahaya mata pertama beliau.

Subhanallah kagummmmm sangat dengan semangat ana dalam berkongsi sepenuh hati tentang plan dan strategi untuk sama-sama bantu adik beradik business yang lain untuk dapatkan idea supaya mampu bergerak pantas dalam mengukuhkan tapak perniagaan masing-masing.

Bayangkan, sampai ke subuh tak lena tido tidur ana semata-mata nak pastikan ilmu yang dikongsikan hari ni sangat memberi manfaat pada setiap adik beradik TLC yang hadir ke workshop ni.


Alhamdulillah waktu sal buat entry ni, ana dah selamat melahirkan baby boy...dah seminggu dah ana bergelar mama pada khalifah yang comel. Semoga dari ilmu yang dikongsikan sepenuh hati dari ana ni, Allah akan murahkan lagi rezeki ana. 


Alhamdulillah workshop kami berjalan lancar.
Semoga segala ilmu yang dikongsikan dapat membantu menambah nilai hidup kita semua.


 Enam orang di barisan depan ni antara yang tak lena tidur sebab nak siapkan slide, dan info yang boleh membantu memberi idea pada semua yang datang workshop hari ni.

Tugasan speaker ni tak mudah sebenarnye, nampak je simple kan tapi sebenarnye hanya mereka yang berdiri membuat perkongsian ilmu di depan je yang dapat rasa kan betapa perlu nye pengorbanan untuk bersengkang mata demi untuk pastikan audience dapat sepenuhnye ilmu yang dikongsikan.

Dan TAHNIAHHHH buat semua speaker workshop kali ni...sebab majoriti yang jadi speaker hari ni semua nye sedang mengalami healing crisis...ada yang demam, batuk, selsema, period pain, sakit nak bersalin....tapi uol tetap awesome!!!!!! Tetaap galas tanggungjawab sebagai ahli keluarga TLC yang memang nak membantu adik beradik yang lain untuk berjaya!!! ;')




Semua tak sabar dah nak bertindak!!!
Bila ilmu dah ada, memang semua mula ketar nak aplikasikan segala ilmu yang still fresh dalam kepala tadi. Sebab ilmu yang ada, kalau tak buat dalam tempoh 48 JAM, memang kita akan mudah lupa.





Sambung aktiviti bergambar. Tak sah kalau tak bergambar dengan diorang ni semua... ;)



Dyna salleh yang berkorban masa dan tenaga dari melaka.
Sambil kaut ilmu, sambil bawa anak-anak bercuti ke KL...Memang terbaik lah Dyna...!!!


Sudah-sudah la tu....
jom la balik....korang ni pantang jumpa kan...ada je yang nak disembangkan...


Singgah makan jap kat restaurant HADS..kat sini makanan favret sal adalan pulut durian...memang maveles...!!!!!

Uol yang teringin nak tau lebih lanjut mengenai business yang sal dan rakan-raakan sal buat skarang ni boleh hubungi kami di talian berikut...
best tau business bila ada free training and free coaching...sebab hampir semua jutawan yang berjaya haari ni adalah mereka yang belajar melalui guru iaitu mentor...nak berjaya dalam sesuatu bidang, perlukan mntor yang terbukti berjaya dalam bidang tersebut

Salleha Roslan
011-1631 1641

Simaa Roslan 
Johor/Singapore
012-637 4069

Ammyrra Atyka
KL/Melaka
019-338 6797

Nfarhana
KL/Pahang
017-944 8600

Dyna salleh
Melaka
010-202 3555

Afiqah
Negeri Sembilan
013-594 4061

Zazalina
Ampang
019-307 5397

Safriza Azwani
KL/Perak
013-3011 330

Mardhiyah
kedah
017-682 6104

Tg farhana
Perak
019-907 4803










No comments:

Post a Comment