Thanks For Your Support

Tuesday, September 17, 2019

Day 1 Until Day 4 UPSR 2019 Nur Damia Shafiqa




“Mama, kakak minta maaf segala salah silap kakak kat mama. Esok kakak dah start exam. Mama maafkan dan doakan kakak ye” kata Nur Damia Shafiqa Binti Halmie Abd Hamid sambil cium tangan dan peluk mama sebelum tido semalam.

Suka tau buat drama air mata. 

In shaa Allah. Allah yuftah Alaikum.
Semoga semua yang menduduki UPSR hari ni diberi ketenangan hati, di beri kefahaman dan idea yang terbaik sepanjang exam hingga rabu depan.

In shaa Allah, 4 hari exam ni mama akan spend time sama-sama cikgu dan parents di sekolah untuk bagi moral support pada kakak dan hampir 500 pelajar tahun 6 yang lain.


English today.

Ni agak-agak kalau mama pakai baju sekolah duduk tolong ambik exam lepas tak 😅

Hari ni kakak pakai Premium Beautiful Classic. Yang Elegance adik guna. Sebab adik suka yang tak rasa macam pakai korset langsung.

Biar terjaga posture badan bila duduk lama jawab exam.

#MukaCopyPaste














Nur Damia Shafiqa with Aneesa.



Day 3, Maths
Upsr 2019

sksu upsr 2019 6 jazari damia shafiqa
Habis paper pertama Maths.


Day 4, Science
Upsr 2019

day 4 upsr 2019 sekolah saujana utama
Teman sampai lunch. Pukul 9.30 pagi paper 1 sains dah habis. Lepas jemaah dhuha, solat hajat dan buat yassin hajat bersama guru dan parents yang lain, kami teman anak-anak makan pula.

upsy 2019 paper sains sksu saujana utama
Damia dan kawan kawan sekelas. 6 Jazari SKSU 2019

sksu saujana utama quotes rajin malas terbaik
Love this quotes.

flash sales sept 2019 shom
Terus rasa tak jadi la nak malas. Sebab macam kena penampar je bila baca quotes tu. Terus buat video untuk marketing. Gunakan apa yang ada. 


Ngade tau isteri en Hlmie ni. Dia nak air
Kelapa pulak. Semalam nak tebu.


Surat Cinta Buat Mama 😭

Sal tulis postni di FB pada 26/7/2019:
Anak siapa yang ambil UPSR tahun ni?




Samalah dengan anak sal, Damia.
Ke hulu hilir kami bawa Damia dan adik-adiknya dari kecik jalan terkedek-kedek lagi bila ada urusan bisnez. Tak kira la ada majlis ilmu, appointment fitting atau appointment untuk free coaching team.

Orang nampak macam kesian.
Tapi, Alhamdulillah. Kami dah mula dari awal lagi. Rupanya cabaran berniaga masa anak kecik tu lebih mudah dan lebih indah.

Sebab sekarang, masa untuk lebihkan mereka pula. Mereka dah besar. Dah perlukan kawan rapat seperti mama dan ayah untuk motivate dan jadi penasihat kehidupan mereka yang makin meningkat remaja.

Semalam Damia bersama 130 kawan-kawanya berpisah sementara dari keluarga. Sempena program 3 hari 2 malam untuk persediaan UPSR. Sunyi sekejap rumah bila sorang tak de. Mula tu, berat mama dan ayah nak lepaskan. Tapi, lepas dah bersemuka dengan guru-guru dan dah diterangkan aktiviti yang mereka akan tempuhi sepanjang 3 hari tu, mama ayah berlapang dada untuk izinkan. Kakak pun happy. 

Lebih kurang sebulan lebih je lagi nak UPSR. Sal mohon doakan Damia ya semua. Semoga dia dapat buat yang terbaik untuk UPSR dan cita-citanya tercapai.

Doa sal juga buat anak-anak sahabat yang bakal ambil peperiksaan penting tahun ni.

Apa yang penting bukan resultnya, tapi usaha serta sokongan kita kepada anak-anak. Kita ingin mengejar kejayaan, jangan tergadai sebuah kasih sayang.

Senyap-senyap dia letak surat ni kat tangga. Terima kasih kakak. Kerana menjadi anak yang pandai menghormati orang lain. Lembut hati, dan mudah terima didikan dari orang lain. Mama marah macam mana pun, kakak tetap datang dan peluk mama tanpa benci ❤️

#SahabatSejati

No comments:

Post a Comment