Thanks For Your Support

Friday, September 6, 2019

Premium Beautiful KL Sentral Dan Puncak Alam



Pagi ke KL Sentral


Lepas zuhor ke Puncak Alam


Pagi ni macam orang berkerja ofis hour je kamo keluar. Tapi tak la keluar subuh pun. Pukul 7.30 tu dah gerak. Dan sampai sini around 9.30 am. Ada date dengan Bank Officer untuk urusan Premium Beautiful Korset.


Excited nak serahkan Premium Beautiful pada  pengguna tegar korset No 1 ni.


Hantar dan ambik anak kat sekolah.

premium beautiful min kaffe Puncak Alam
Masha Allah. Masa ni kan, hujan lebat non stop. Lama juga la. Sampai sal dan husband sempat tertido dalam kereta di parking Mc D Puncak Alam. Sebab nak turun kereta pun tak boleh. Terlalu lebat.

Dugaan sungguh kan dalam nak memberi dan menerima ilmu ni.

Appointment jam 3 petang.
Around 2.30 tu sal dah sampai. Dan nak turun hujan. So, tu yang sedap je tido jap dalam kereta sambil layan hujan.

Then Ibu Anak Empat ni bagi tau dia dah sampai. Baru la sal turun. Hebat Aien tepis dugaan untuk sampai ke personal coaching session ni.

Jangan tak tau. Kita biasanya nampak mudah aje perjalanan seseorang tu kan. Sebenanrnya, setiap saat kita akan diuji. Tinggal sabar atau tak aje nak kawal minda untuk manage cabaran tu.

Sebab tu bagi sal, bila dah terdetik je kat hati nak mulakan sesuatu untuk menambah baik kualiti hidup kita, maka teruskan. Jangan banyak fikir. Buat aje mana yang termampu. 

Nak berjaya dan kekal berjaya ni tak ada lain, mesti paksa diri memberi ilmu pada orang lain. Dan kita sendiri kena non stop cari ilmu. Tak boleh rasa cukup dengan apa yang kita dah pernah tau. Bila kita mula berhenti mencari ilmi, tu tanda kegagalan akan bermula. Tak kisah la business apa pun, adab dan ilmu berpisah tiada.

premium beautiful min kaffe Puncak Alam
A to Z and step by step akan di guide sepenuhnya oleh Sal. Dalam business ni, anda komit 100% in shaa Allah sal akan komit 200%

premium beautiful min kaffe Puncak Alam
Sesi personal coaching ni dalam sejam lebih je. Sal terus guide cara nak buat entry yang bila kita sibuk macam mana pun, sales tetap akan masuk.



Sal gunakan ilmu content Marketing yang pernah belajar dari cikgu paling femes tentang free cost marketing, Cikgu June Mohd Som.

And in the same time, strategi and motivasi yang dah dipelajari dari mentor sal, CDM Haji Azlan dan CDM Hajah Siti Rohana juga pasti akan diselitkan untuk team boleh bergerak dengan lebih laju lagi.



Bila banyak kehulu kehilir dalam sehari tu, biasanya mesti akan jadi terajin nak masak. Budak budak suka makan sup. Jadi macam biasa lah, kita buat sup telor. Mesti nak masak dengan Garam Buluh Korea. Biar asid badan dan bertukar jadi alkali. 

premium beautiful min kaffe Puncak Alam
Kakak dan adik buat latihan Matematik.

Lepas maghrib, walk walk together dengan Damia Danisha ke surau depan rumah. Nak rest kan diri dengan majlis ilmu di surau ni. Untuk sal, sal akan paksa diri untuk ke majlis ilmu bila makin sibuk kita dengan aktiviti business dan anak-anak. Sebab takut la, bila terdengar yang tanda Allah tak sayang kita lagi, bilamana Dia mula sibukkan kita dengan urusan dunia. Kita akan always bagi alasan busy, penat, tak terkejar. Sedangkan, sehari dengan 24 jam yang kita ada, Allah nak kita spend sejam aje pun dah cukup untuk kita seolah olah beribadat sepanjang hari. Resipi dia, jejak majlis ilmu. 



No comments:

Post a Comment