Thanks For Your Support

Friday, May 9, 2014

Cuti Hari Buruh

 

1 May adalah hari buruh sedunia di mana semua buruh-buruh binaan di beri cuti dari bekerja ;D
Tak kan buruh je yang cuti?
Tak lah.......maknanye buruh tu is bahasa baku, kalau dalam bahasa pemahaman buruh tu adalah "pekerja-pekerja."

Kat Malaysia ni pun memang banyak je cuti-cuti keraian yang sentiasa di beri. So bertuah kita sema sebagai rakyat Malaysia yang sentiasa aman dan harmoni ;)

Tapi sebagai usahawan dan seorang ibu, tiada istilah cuti buat kami. Kerja sebagai ibu sentiasa ada dan tak kan berhenti sehinggi nafas terhenti. Beruntung sangat jadi ibu ni kan sebab kudarat yang Allah kurniakan ni kita mampu untuk membesarkan anak-anak walau dalam apa keadaan sekalipun. Sometime memang rasa nak nangis bila rasa tak terkejar nak buat kerja rumah. Alhamdulillah sekarang ada kelebihan sket dari rezeki yang Allah bagi bila setiap kali rasa tak terkejar nak uruskan rumah, sal akan panggil sorang kakak indonesia kat area saujana utama tu untuk datang n bersihkan rumah. Nak amik yang hari-hari duduk serumah tu memang sal tak terfikir lagi nak buat. Pernah tu sampai baik sangka sangat dengan pembantu rumah mingguan, sal keluar je dengan anak-anak untuk beli barang keperluan dan tinggalkan kakak indonesia tu untuk kemas rumah sendirian. Kiranye memang berserah pada Allah je la kalau sesuatu terjadi...Tapi Alhamdulillah bila balik je rumah sal jadi lapang mata bila tengok lantai berkilat dan paling penting baju berlipat. Ohhhh heaven nye bila tengok timbunan baju dah bersusun bertingkat-tingkat.


Dan cuti hari buruh ni aktiviti harian pasti nye bermula seawal subuh.
Muhammad danish shafiq memang antara yang paling awal akan bangun. Bila dia dah banguns emua orang pun dia kan lenyek-lenyekkan jugak suruh bangun..hahaa.

Kemudian bila damia n danisha pun mula terjaga, sal akan minta damia n danisha masuk toilet untuk berus gigi dan mandi sekali. Danish pulak sal mandikan dia kemudian. Sal suka sangat mandikan anak-anak sebab suka nak pastikan diorang bersih badan dan bersih gigi ;D

Tapi tang cuci B--ak memang la tak suka...part tu memang akan bagi bulat-bulat kat en suami. Sian en hubby ye...tq sayang sebab memahami isteri mu yang konon-konon penggeli la sangat ni.hahaa.

Lepas mandikan triple D and bagi perut diorang berisi, sal akan sambung online jap antara sejam ke dua jam. Sebab lately memang ramai sangat yang nak jadi pengedar dan nak belajar teknik marketing berkesan dengan fbads. Sal tak de la pakar lagi tentang fbads ni, tapi setakat nak dapatkan traffic tu memang in shaa Allah sal boleh bantu apa yang sal tahu dan faham.

Ni pun sal belajar dari anak didik CDM Hamisah yang baik hati iaitu DDM Syafaat tentang teknik berkesan fbads. Nak belajar kat luar memang ada bayaran yang dikenakan tapi syukur sangat-sangat bila kak misah dan syafaat sudi sedekahkan ilmu mereka pada kami semua secara PERCUMA. Hanya Allah yang dapat membalas jasa baik dan pengorbanan kak misah dan syafaat. Ada asbab rupanye Allah temukan sal dengan CDM salha yang penuh dengan strategi then melalui kak salha pula kami dijodohkan dengan kak misah yang sangat humble.

Morale of the story: Jadilah pengikut yang setia pada akar nye...akar kami dalam bisnez ni adalah CDM Chan, CDM Kak ana dan CDM Abang Lan.


Lepas siap ber soho biz bawa triple D pergi beli barang untuk penuhkan peti ais. Memang kami jarang sangat ada kat rumah tapi once duduk rumah memang keje kami anak beranak adalah mengunyah non stop. So stok perlu di tambah. 

Sebenarnye danish ni dibebaskan tadi.
 Tapi tak boleh jadi la...habis pasaraya kang dia huru harakan. 
So letak je la dia dalam troli ni.


Calcium ni memang favret damia n danisha.
Kalau bli kene beli sorng 4 terus. Kalau tak kita yang pening kepala nanti.huhuu. yang danish pun nak jugak. Dia bukan boleh tengok orang mengunyah, confirm asik sebut "nakkk...nakkk" 


lepas siap beli barang dapur sal ajak husband pegi makan nasi beriani favret kami di meru. nanti la sal buat entry tentang nasi beriani zai ni. Memang sekali makan rasa nak lagi dan lagi.

Danisha just makan calcium n soya tauhu je. yang tauhu tu bukan dia makan isi, tapi dia makan air gula tu je..huhuuu..


Hari ni teringin nak nasi beriyani ayam kurma.
Selalu amik daging masak hitam.
Kira nak try lauk lain la kan. Boleh tahan la kurma dia tapi tak boleh lawan kesedapan daging masak kicap dia.



No comments:

Post a Comment