Thanks For Your Support

Wednesday, March 25, 2015

Genius Aulad Student-Parent Activities : Let's Be Pretty and Handsome!

Danisha in the house..
hehehee...malu-malu anak mama ni. Danisha ni memang pemalu orang nye. Yang kenal pun payah nak dengar dia bercakap. Tapi dia la yang paling ligat. Dari dua hari lepas dia cakap dengan mama yang dia kena pakai dress jumaat ni. Then mama pun call la Genius Aulad untuk buat confirmation dengan teacher and teacher suruh mama pakaikan Danisha Jubah. Rupanya becoz of mudah nak explain kan cara berpakaian dalam islam pada students yang lain. I really love islamic education di Genius Aulad. Sikit sebanyak apa yang diterapkan pada anak-anak kecil ni dapat membantu untuk refreshkan balik apa yang mama sometime tersambil lewa. AURAT is not about tudung...tapi aurat adalah berpakaian mengikut tuntutan islam. Dulu pun memang sal agak sambil lewa bila bagi sal, "aku dah bertudung...so ok la" but actually aurat bukan sekadar bertudung tapi perlu lengkap, bertudung paras mana n labuh mana, baju pula longgar tak membalut tubuh dan pastikan kita tutup sekali aurat di kaki yang mana ianya masih janggal diamalkan di Malaysia...i am not perfect, masih belajar dan masih berdoa untuk dikuatkan iman untuk mengamalkan ajaran islam yang sepatutnya...o Allah we want to be a good muslimah...


Video Danisha. Let's Be pretty and handsome.


Kawan Danisha cakap ni baju pengantin.Hahaa.. Boleh la...pengantin pun pengantin la dik.




Yang Muhammad ni kerja dia memang mengemas sekolah je la...jenuh mama berkejar.

See......dia dah mula aim something.

Ok fine dia nak mengesot sampai ke depan. Whatever la Muhammad Danish Shafiq asalkan bahagia dan membahagiakan.


Comel-comel semua nye.

After that session semua masuk class semula n buat sikit homework sebelum balik. n Muhammad memang suka menyelit sama.

Sambil tunggu Danisha keluar class, mama standby order breakfast lah sangatkan. Breakfast almost 12pm..hehehe..tapi satay kat Secret Recipe memang sedap.


Sambil makin sambil buat sesi personal touch. Or one on one personal coaching untuk postmoterm aktiviti my business partner.


Apa yang sal suka tentang kila ni adalah dia tak pernah putus asa dan sentiasa bulat hati dengan mentor.

Selain tu, kila always komit dengan tindakan yang perlu dilakukan dalam business ni. Coz business ni bila always buat apa yang kita suka, memang payah nak jadi...permulaan tu, selagi tak sampai ke puncak, memang kita perlu biasakan diri untuk buat apa yang kita tak suka buat dulu..

Kami ibu anak tiga.
ikutkan kami, kami suka je golek-golek dengan anak kat rumah.
Malam hari tengok TV sambil baca majalah ke kan.

Tapiu tak boleh....!!!
Tak sesuai diamalkan...
Kalau buat jugak, memang kita pun dah sedia maklum jawapan nye adalah KITA TAK KAN KEMANA...tetap di tapak yang sama...tetap dalam belenggu yang sama.

Jadi, perlu buat buat buat buat apa yang perlu.


Lepas personal coaching, terus ke stokis punch cash set premium beautiful yang baru di bank in kan oleh client pagi tadi.


Lepas punch mesti la terus pos barang, pos premum beautiful ni ke Tawau Sabah. Dan sambil-sambil tu sal tetap buat postage untuk Sabun Marine Essence, Mineral Coffee, BBPlus Collagen, Bio Seleza.




No comments:

Post a Comment