Thanks For Your Support

Sunday, March 15, 2015

CDM Salleha Roslan and her mentor CDM Salha Zain



Successful people never reach their goals alone...

Alhamdulillah sal antara yang bertuah bila sentiasa berpeluang berMENTORkan ICON SOHONITA MALAYSIA yang humble ni...terima kasih CDM Salha Mohd Zain kerana non stop memberi inspirasi buat kami semua... 

#SeminarDiamondDolomite
#KamiProtogeCDMAzlanDeraman
#TopLeadersCircle
www.salleharoslan.com


BILA DAH JADI, BARU 500% TAHU! FAHAM! DAN FEEL SENDIRI APA YANG MENTOR LALUI !
 T _ T


Sebab tu bila makin ligat TUNDING JARI dan MAKIN NAMPAK BANYAK NYE SALAH orang lain, maka tolong la berazam untuk lakukan apa yang dah anda mulakan tu sampai jadi! Once dah jadi in shaa Allah confirm anda akan malu sendiri bila apa yang diburuk sangkakan pada orang lain tu sebenarnye hanya lah kelemahan diri kita sendiri.

Bila anda mula rasa sesorang tu SELFISH!
SELF PROTECTION! 
PILIH KASIH!
atau sebagainya, pastikan anda segera muhasabah diri dan segera lakukan tindakan gerak kerja yang sama seperti  mereka. Lakukan sampai anda berada di stage yang mereka duduki sekarang. Masa tu baru la layak untuk anda menilai mereka dengan "title" yang anda suka ;)

Dalam business ni MENTOR ibarat ibu ayah kita. Sekiranya tiada lagi teguran dari mereka maka bersedialah kita untuk memujuk semula hati mereka yang secara sedar atau tidak kita dah berjaya mengguris serta menoreh merobek hati mereka. 

Dalam business ni, cara nak memenangi hati pemimpin mudah je, biasakan diri untuk bersangka baik kerana TIADA PEMIMPIN yang nak melihat anak bimbingannya gagal dan selalu melakukan kesilapan yang sama berulang kali. 

Kedua, dekatkan diri dengan majlis ilmu kerana sedikit sebanyak anda memudahkan mentor untuk membimbing dan menegur anda...hanya mereka yang boleh di tegur sahaja biasanya yang akan relakan diri mereka untuk terus belajar. Bila kita memudahkan urusan orang lain, in shaa Allah segala urusan kita turut akan dipermudahkan. Majlis ilmu memang tak penting, tapi biasanya, mereka yang selalu hadir ke majlis ilmu adalah mereka yang makin mudah dibimbing dan makin dekat dengan kejayaan. Manakala yang jarang-jarang ke majlis ilmu dan selalu meletakkan alasan yang sama adalah mereka yang pasti akan ketinggalan.


Maaf kan sal andaikata sedikit pencerahan ni buatkan anda kurang selesa atau rasa loya...tapi ni antara tips yang anda perlu buat sekiranya anda ingin berjaya dan terus berjaya...kerana kejayaan adalah impian anda...tapi ALASAN bukan la sahabat karib yang perlu di usung sepanjang perjalanan anda untuk ke puncak kejayaan.

Apa bidang business sekali pun, tak mungkin anda akan berjaya bila hari-hari anda hanya nak buat apa yang anda suka...maknanya, di awal perjalanan business, anda perlu lakukan apa yang anda tak suka dan tak selesa dulu sebelum anda rasa nikmat manisnya sebuah kejayaan.

Btw, thank u CDM Salha Zain kerana menjadi inspirasi dan mentor terbaik buat kami di TLC. 

CDM Salha dan SM Salleha tiga tahun yang lalu.
Rasa nye masa ni sal dah rasa cukup glamer sangat dengan pakai selipar macam ni..hehee..sekarang bila tengok balik gaya-gaya yang dulu rasa nak pengsan pun ada :D

Nampak tak fon pun tak berapa canggih nak snap gambar atas stage masa terima anugerah SM SSM pada tahun 2012 ni. Tapi kekurangan bukan lah alasan untuk kita berjaya. Alasan hanya mendorong kegagalan sebaliknye bila kekurangan kita touch up dengan satu kelebihan yang kita ada, confirm kejayaan akan berada depan mata.


Kenangan awal tahun 2013...masa ni sal pregnant.
and Masa ni adalah  majlis meraikan SM SSM baru.
Tak boleh lupa bila ke hulu ke hilir dari tempat duduk, luar dewan hingga ke -dalam stage terkejar-kejar untuk nak raikan rakan kongsi yang berjaya naik atas stage award.


Kenangan di pertengahan 2013 di hari anugerah Diamond.
Segala kekuatan bermula di sini....Hanya DIA yang tahu "kepulauan" yang sal diami...Alhamdulillah CDM Salha sentiasa ada di sisi untuk memberi sokongan, bimbingan dan tunjuk ajar tanpa jemu.




2014 is mine...Alhamdulillah.
Terbukti yang rezeki adalah 1000% dari Allah.
Seal mulut manusia dengan BUKTI je!


Seperti biasa, mentor sal yang merupakan icon Sohonita Malaysia ni sentiasa ada di sisi walau keadaan kesihatan beliau tak berapa sempurna kerana sarat pregnant anak ketiga masa ni.

Alhamdulillah...alhamdulillah...alhamdulillah...





Bertuah nya sal ada mentor yang sangat HUMBLE. Tak kisah pun berkongsi idea hanya di mapley asalkan mesej beliau dan apa plan tindakan yang perlu disampaikan pada rakan kongsi beliau tercapai.



Hai Baby Fateh ni, aunty n mama serius berbincang, dia boleh senyum-senyum...hehee.



Kak salha.....tak muat sebenarnye nak grid kan ratusan gambar sal dengan kak salha...biar gambar berbicara...betapa tabah nye kak salha dalam membina kami untuk capai satu persatu kejayaan yang kak salha dah capai...in shaa Allah ibu ayah saya selalu terapkan budaya hormati guru dan hormati orang lain...walau apa pun pandangan orang pada kak salha, sal antara yang paling berterima kasih n bersyukur dikurniakan mentor sehebat CDM Salha Mohd Zain...TLC love u!


Apa yang anda lalui, kami dah harungi dulu dan hingga kini masih lalui pengalaman yang sama...cuma bila cabaran yang kami lalui di tahap kami dah bergelar CDM ni, maka Alhamdulillah tu semua kami anggap hanya mainan je. So, buat anda yang baru bermula, teruskan sabar mendaki ke puncak jaya kerana kalau ramai yang berjaya, tak mustahil anda juga mampu untuk berjaya. Cari kekuatan diri sendiri in shaa Allah confirm kejayaan bertubi-tubi.

Permulaan dulu sal hanya tengok CDM Salha dan mereka yang berjaya dari jauh je. Selalu terintai-intai pergerakan mereka yang hebat mengharungi cabaran menuju ke puncak. Dalam hati selalu je kata macam ni " Best nye jadi CDM, Best nye pegang income lima angka, best nye bebas masa dan bebas berbelanja"

Alhamdulillah hari ni Allah makbulkan impian sal untuk berada sebaris bersama mereka. Syukur tak terhingga. Today i'm FREE! Time FREEdom and Financial FREEdom!!!!

Sekiranya kami berjaya buktikan yang kejayaan adalah tak mustahil untuk dikecapi, maka memang tak mustahil untuk anda jugak rasai. Bagi yang berminat untuk sal kongsikan pengalaman berubahnya 360 darjah kehidupan sal ni, apa kata uol whatsapp je no ni ye ;)



Salleha Roslan
011-1631 1641





                                                                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment