Thanks For Your Support

Tuesday, March 24, 2015

Kidzania Kuala Lumpur Malaysia

Kisah cuti sekolah bulan December 2014.

Macam biasa la sal ni memang terlalu banyak sangat aktiviti sampaikan dah masuk Mac 2015 baru la boleh update entry yang dah berbulan ni ;D

Apa yang sal boleh share kan adalah...KIDZANIA memang best untuk dijadikan lokasi pilihan memenuhi aktiviti cuti sekolah atau cuti hari minggu anak-anak anda.



Family time is the best time!


Sebelum ke Kidzania singgah dulu ke stokis untuk punch set Premium Beautiful Corset. Alhamdulillah with knowledge and actions within an hour je kita boleh generate sales almost RM5,000...Tu yang best buat bisnez ni, bila-bila masa pun boleh je berurus niaga tanpa sempadan kerana kedai kami hanya di hujung jari.


Fuhhh terkejar-kejar jugak nak sampai ke sini. Sampai-sampai pulak Muhammad Danish Shafiq boleh pulak buat pelaburan hartanah kan...hahaa so memang la lagi rasa kesuntukkan masa.

Ingatkan tak ramai orang masa ni coz hari ni adalah hari isnin di mana orang bekerja. Tapi sal lupa pulak yang dua hari lagi akan cuti Christmas so maybe ramai parents yang amik cuti spend time sempena hujung tahun 2014. Memang padat area counter tiket Kidzania ni.

Waktu operasi Kidzania ni kalau pagi dari pukul 10 sampai 3 Petang.
And petang pulak dia buka semula pukul 4 sampai 9 Malam.


Sampai turn kami untuk Amik tiket.
Harga tiket ada beberapa kategori.

Boleh tengok kat gambar bawah ni:
Harga tiket Kidzania untuk bayi adalah PERCUMA.

Budak kecik RM75

Dewasa RM38

Warga Emas RM32


Lepas beratur panjang baru la dapat melepasi gate pelepasan untuk naik ke Kidzania. Almost one hour beratur untuk dapatkan tickets and jam power rangers tu. Ye la masa pergi ni adalah musim cuti sekolah so walau hari ni adalah hari isnin, hari orang bekerja, tapi tetap ramai n padat macam sardin.

Ni pun adalah entry yang tertunda.
Date lawatan kami anak beranak ke Kidzania ni adalah pada 22 December 2014 (Monday) and hari ni adalah 23 March 2015. Ok la kan delay tiga bulan. Nak buat macam mana memang kalau dah sehari ada empat lokasi perlu pergi so macam ni la alkisahnye...memang tak kan menang kaki dan tangan untuk nak update entry blog.

Tapi disebabkan Kidzania ni adalah antara lokasi menarik untuk ibu bapa kat Malaysia membawa anak-anak untuk perkembangan minda, so sal akan share kan antara aktiviti kami sepanjang seharian berada dalam Kidzania yang terletak di Mutiara Damansara. Senang kata, lokasi kidzania ni adalah berhampiran Tesco, The Curve, Ikano, Ikea Damansara. Kalau tau tempat-tempat shopping ni sure akan tau mana nak tuju sekiranya uol tercari-cari lokasi Kidzania.


Tema kami anak beranak hari ni adalah merah dan biru.


That's why ramai ke sini coz beberapa hari je lagi akan cuti christmas. Dan nampak gaya nye mama tersalah pilih masa. Dan sebenarnya tak plan pun nak ke Kidzania hari ni. Ni semua last minute punye decision. Bangun tido pagi tadi terus cakap kat husband " jom la kita pegi Kidzania nak..?"


Happy sangat triple D ni bila dapat jejakkan kaki ke kidzania.


Ni memang dunia diorang. Dunia yang seiring dengan perkembangan minda kanak-kanak.


Tengok magic show.


Masuk bank amik duit.
Uol yang first time sampai kidzania ni, pastikan masuk je pintu utama kidzania ni uol mesti dapatkan voucher untuk amik duit kat CIMB Bank ni. Setiap sorang dapat RM50 untuk kegunaan beli barang-barang yang ada dalam ni.


Yeayyyy happy dapat duit.


Perkara pertama yang Damia and Danisha buat adalah belajar cara nak buat burger with MarryBrown.


Nak belajar buat burger ni kena bayar Z15


Mereka di ajar buat the real burger.
Tapi bab menggoreng daging n bakar roti tu tak termasuk lah.


Dan burger Marry Brown tu boleh di bawa keluar untuk dihabiskan masuk ke dalam perut masing-masing. Memandangkan kami memang lapar tahap maksima so cepat je Damia n Danisha licin kan burger hasil tangan diorang dalam Marry Brown tadi.

Once mama suruh diorang masuk buat burger lagi, dua-dua tak nak dah..sob sobbb...sedap tau burger ni. Secukup rasa Damia n Danisha buat tapi mama dapat rasa segigit je. hahaha coz yang lain Damia n Danisha bedal sampai habis.



Rehat jap sebelum sambung aktiviti yang lain. Danish ni dah mula mengantuk tapi dia lawan mata.


Damia and Danisha Main makeup makeup jap.

Tak tau la apa yang diorang maekup kan coz tak berapa nampak sangat.Hehe.

Buat gelang pulak jom. 


Tadaa...siap dah within 15 minutes.

Dah banyak sangat shopping kan, siap pergi makeup, buat gelang and now mama hantar Damia and Danisha pergi kerja pulak. Belajar cara berdikari cari duit sambil usaha..hehee.

Kerja dengan Sea Master.

Cute je dapat pakai baju putih ni.

Ready to do their work.

Tapi mama kena teman.

Kerja nye adalah collect air minuman dari tempat-tempat yang dah di listkan.

 Yeayyy happy dapat siapkan kerja.

Sampai masa untuk melaporkan diri semula ke Sea Master Plant.

Susun stocks.

Siap.

Happy dapat gaji lepas siap kerja.

Masa untuk craft pulak.

Hasil buat kraf tadi ;)

Tengah tunggu gambar siap di print out.


Jom balik ye anak-anak. Puas diorang meneroka Kidzania. Tapi siap request nak pergi lagi. Maknanye memang menarik la untuk budak-budak.

Late dinner at Warong Leko TSB.
Keluar Kidzania dah 9pm. So sampai sini dalam 10pm.

Menu favret setiap kali datang makan kat Warong Leko. En Hubby suka otot penyet dan sal suka Iga Cabai Ijo. Damia Danisha pulak suka Telo mata je...hahaa. And Danish suka nasi dengan sup kosong dia. Panda Danish makan sendiri. Memang licin dan tak banyak yang tumpah.

TIME SPENT WITH FAMILY IS WORTH EVERY SECOND.

1 comment: