Thanks For Your Support

Sunday, August 23, 2015

Personal Coaching Session with Premium Beautiful Expert Melaka , Dyna Salleh

 As always as usual, hari-hari mesti gian nak keluar walau sekarang ni sal mula carry title STAY AT HOME MAMA and WORK FROM HOME MAMA. Yang best nye bila sal mula dapat copy paste income macam mentor-mentor sal jugak iaitu stay at home mama with solid five figure income. Dulu punye la takut bila fikir nak berhenti kerja...menggelupur fikir tentang apa la nasib rezeki kalau sal tak kerja. Rupanye, lagi best berenti kerja dan buat business dari rumah. Keluar hanya bila perlu je. Sebab mustahil  kita akan dapat rezeki kalau malas keluar rumah. Tak percaya cuba tengok burung-burung and binatang lain, pagi-pagi confirm diorang tu dah keluar berterbangan bertempiaran dari sarang untuk cari rezeki sebab kalau just duduk dalam sarang je memang mati kering la diorang dengan anak-anak diorg.

So sama je la konsep nye dengan kita manusia berakal ni. Mesti nak keluar rumah jugak untuk menjemput rezeki. Tapi yang best nye bila tak perlu ikut masa pejabat ni adalah sal tak de la terkejar-kejar pagi-pagi tu nak bersiap dan berjam-jam redah jem sampai jem kepala dibuatnye.

Kadang tu anak tak celik mata lagi dah terpaksa angkut keluar rumah naik kereta semata-mata nak bekejar punch card di pejabat. Sampaikan jarang-jarang boleh spend masa untuk dapatkan berkat waktu dhuha. Just imagine la, sampai-sampai opis dah nak kena on pc, jawab fon, keluar masuk bilik bos, attend customer nak buat payment bagai so bila nye nak bercinta dengan pencipta di waktu dhuha? Huwaaaaaaaaaa serius stress!!!!!!! Kita sibuk cari rezeki tapi tanpa sedar dan kadang-kadang tu terpaksa buat-buat tak sedar yang sepatutnye MENJEMPUT REZEKI adalah lebih afdal.


Minggu ni minggu last Syawal so ramai yang buat open house. Tapi sebelum kita bersilaturahim sesama saudara, moh singgah Pejabat Pos Laju dulu untuk tunaikan amanah pada pelanggan yang dikasihi. Pos Laju paling sal n husband suka adalah Pos Laju Wangsa Permai. Kalau ada vote untuk pos laju, confirm sal akan vote laju-laju cawangan Pos Laju Wangsa Permai ni tau. Sebab service dia tip top. Boleh di katakanhari ni hantar CONFIRM ESOK SAMPAI dah. Tapi, untuk cawangan lain memang tak de jaminan la sebab dah bebebapa kali terkena. 

Hari ni nak pos Bra Premium Beautiful client yang duduk di Jasin Melaka. Bra dia tulang patah, so hantar repair dan alhamdulillah bra siap repair FREE OF CHARGE tanpa hidden charge. Nak hantar repair seratus kali pun boleh. Sebab Premium Beautiful Corset ni very special coz ada jaminan baik pulih seumur hidup. Tu yang premium beautiful expert Top Leaders Circle majoriti tak tukar baju dalam lain dah. Bertahun pakai baju dalam yang sama je.


Muhammad Danish Shafiq ni rajin orangnye. In shaa Allah bertuah la siapa yang buat dia jadi menantu nanti. Ringan tulang orangnye especially bila kita suruh buat kerja yang melibatkan tenaga.


 Selesai urusan stokis dan postage, kami penuhi undangan Abang dan kak ipar yang buat makan-makan hari ni. Happy Damia n Danisha dapat jumpa gang. Dan mama pulak tak tau la kenapa nafsu makan tu melampau pulak kat sini. Dari nasi minyak, satay, bakso, makaroni goreng semua rasa sedap dan bertambah-tambah di buatnye. Dari konon-konon nak jaga kolestrol, terus lupa diri bila nampak hidangan atas meja makan. Maybe sebab dah dekat dua bulan kot sal tahan nafsu makan ni sebab nak turunkan paras kolestrol n then bila last two weeks tau paras kolestro dah normal, tu yang dengan rasa bersalahnye terus bedal je semua foods tanpa had. Ya Allah ampunkan hambaMU yang cepat lupa diri ni..

Diorg berlima layan cerita hantu...Lawak tengok gelagat masing-masing yang nak tengok tapi penakut ya amat. Thanks to my brother Syahidan Roslan and my sis in law Nini Nurkhairunnisa atas jemputan dan hidangan makanan yang 100% terbaik. And siap tumpangkan Damia dan Danisha lagi sementara mama pergi buat work di area Nilai.


Comel Adam makan kuih colorful ni.
Ni anak No tiga my brother. Rambut tu kinting-kinting Geram!


 Suka la tu Danisha ada kawan main masak-masak sampai ke malam sampai tak nak ikut mama. Haaaaa......! Korang nampak tak??? Anak-anak ni, diorg lagi suka berkawan...so sementara diorang tengah kecik dan tak pandai nak kemana mana ni la kita sebagai parents nak kena siapkan tabungan kita. Biar jadi parents yang bersara awal. So tak de la bila diorg dah remaja nanti kita risau bila terpaksa keluar kerja tinggalkan anak-anak yang dah boleh keluar sesuka hati. Dari anak kecik ni la kita nak kena betul-betul focus sibukkan diri sekejap supaya nanti bila diorang makin membesar kita dah boleh focus sepenuhnye pada mereka.


Selesai makan and siap zuhor, mama n ayah keluar ke Nilai. Bukan untuk soping kain baju langsir tau, tapi untuk business appointment. Dan Muhammad Danish Shafiq perlu follow sebab kalau tinggal sekali dengan gang dia nanti habis tak jadi open house rumah pak ngah depa tu.


Terpinga-pinga dia bila tak de siapa dia boleh kacau. 
Selalu kalau kakak ada kat belakang boleh la jugak dia menyakat n jadi penegang urat leher mama n ayah. 


 Macam big boss. Hahahahaa. Duduk kat belakang sorang-sorang. Mata pun terus kuyu. Boring la tu. Nak kacau mama n ayah mau kena sergah jap lagi. So, tu yang dia layan botol lagi bagus.


Hahaa..Toleh belakang je tau-tau tido dah.

 Macam tu sekali lentok dia.


 Masa dah nak sampai masjid nilai untuk solat Asar Muhammad macam nak bangun je.


 Tapi tau-tau tido balik.


 #AkuYangKerjaKoYangPenat
Hahahaa...letih sangat gayanye ni. Baru suruh tolong pos barang je. Belum ajak pergi ukur dan fitting PB lagi ni.


 Now personal touch session khas bersama pioneer Premium Beautiful Expert Top Leaders Circle Melaka.


 Rangkaian beliau bukan saja di Melaka, tapi turut membesar di pantai timur, singapore dan selatan tanah air.


 Muncung tu kalau tak keluar memang tak sah. Tu tandanye roh meroyan nak rakan kongsi ikut jejak yang sama dah sampai.


 Sambil kami berstrategi kat meja sini, geng abang-abang yang tak berapa nak support dulu ni bersembang kat meja sebelah. Alhamdulillah sekarang mereka adalah supporter terkuat kami untuk sebarang urusan business.


Terima kasih Dyna sudi redah jem dan highway Utara Selatan untuk sampai dari Melaka ke sini. In shaa Allah dengan semangat dan keyakinan tinggi u, in shaa Allah confirm sangat matlamat u akan tercapai sebab kita buat business yang sama, product yang sama, syarikat yang sama, kumpulan yang sama, impian yang sama, jadi tak mustahil jugak kita akan capai KEJAYAAN YANG SAMA!
Asalkan jangan mengeluh, jangan putus asa dan teruskan perjuangan hingga siap.



Sekiranya uol nak tau bagaimana Dyna bermula, boleh visit website beliau di


1 comment: