Thanks For Your Support

Wednesday, August 19, 2015

Premium Beautiful Expert : Rabizah Ismail

In order to succeed we must first believe that we can.

Entry ni exclusive untuk my ex classmate masa sekolah rendah dulu... Kami sama-sama belajar membaca ABC, Alif Ba Ta, Mengira tambah tolak bahagi darab di Sekolah Kebangsaan Taman Midah Cheras dari tahun xxxx hahaha umur perlu dirahsiakan.  Ni la dia my friend yang hari ni sama-sama belajar untuk berniaga pulak. Best tau bila belajar berniaga dengan kawan yang pernah satu sekolah dengan kita sebab dalam beribu, tak semua ada rezeki untuk berpeluang berniaga dengan cara yang dibimbing dan di beri tunjuk ajar secara berterusan. Ilmu yang diberikan PERCUMA pula tu. Dan Alhamdulillah sepanjang berniaga dengan beliau, beliau sangat komited orangnye. No wonder la sekarang pun beliau memiliki jawatan yang baik dalam sektor kerajaan. Kalau ikutkan dah under government tu, buat apa la nak buat business lagi kan sebab kemudahan yang kerajaan sediakan untuk staff pun sentiasa exclusive setiap tahun.

Tapi bagi Bzah Ismail, berniaga merupakan sunnah yang mana tengah kita ada kudrat dan tak hidup melarat lagi, baik sediakan sesuatu untuk persediaan masa depan. Sebab memang duit bukan segalanya, tapi segalanya perlukan duit. Dan percaya lah duit jugak in shaa Allah boleh jadi penyumbang bonus extra kita di hari hisab nanti. Niatkan untuk lebih banyak infaq, zakat dan bersedekah supaya Allah mudah makbulkan permintaan kita untuk jadi manusia bersyukur yang tahu menyalurkan duit ke arah kebaikan. Dan kalau boleh tune minda kita supaya jangan takut untuk jadi KAYA.



"Aku tak nak kaya sangat sebab kalau aku kaya aku sibuk dan lupa Allah"

Alhamdulillah kalau anda betul-betul risau yang tu.
Tapi jangan salahkan kekayaan tu anda akan lupa diri.
Ramai je sahabat Rasulullah SAW yang kaya raya tapi masih patuh di tikar sejadah dan masih giat melakukan dakwah.

Terbaca komen di status sorang usahawan kosmetik femes di Malaysia yang mana beliau bergambar depan rumah dan kereta mewah beliau.

Ramai yang bagi kritikan kata "TAK PAYAH NAK KAYA SANGAT KALAU KAYA LUPA ALLAH...TERLALU KAYA NANTI TINGGAL SOLAT"

Yang silap tu Anda, bukan kekayaan. Betul, orang kaya paling lama akan di hisab nanti tapi jika setiap yang di hisab tu adalah pahala belaka, tak ke berbaloi tunggu lama? Gunakan harta buat kebajikan dan gunakan harta buat kebaikan.



Alhamdulillah... Welcome Bzah Ismail to our family Top Leaders Circle.


Tengok macam banyak nye la stock Bzah punch kan? Tapi percaya tak dalam masa sebulan je semua ni mula bertuan? 

TAHNIAH  Bzah Ismail !!!
- Semua set Premium Beautiful habis tak sampai sebulan.
- 1st income almost RM5,000
- Siap dapat award dari syarikat sebagai Sales Manager lagi.


Seminggu lepas Bzah sign up as member, terus je keluarkan dana untuk permulaan bisnez. Masa ni habis satu KL kami pusing cari bank untuk keluarkan duit.

Lepas punch stock Premium Beautiful berset-set tadi, petang nye kami terus ke AEON Cheras untuk berkongsi kebaikan product pada client yang merupakan senior agen Takaful. Dan Alhamdulillah ketiga-tiga mereka sangat tertarik dengan kelebihan Premium beautiful.

Dah alang-alang tu share kan je sekali peluang jana pendapatan bila Premium Beautiful dah tersarung kat badan. Sebab bukan apa, sayang sangat bila dah pakai kita tak tau pun yang sebenarnye PB Corset ni selain bagi benefit pada tubuh badan kita, PB jugak membantu bagi benefit untuk duit poket kita. Just Imagine la, satu set PB Corset tu kalau betul-betul uol follow cara, memang boleh dapat satu set je dalam RM500-RM1000


Best tak? Lepas share benefit PB je terus client nak pakai pb kat situ jugak. Tak perlu share buruk produk pesaing pun, just share kelebihan Premium Beautiful aje pun memang dah boleh buat orang tu meleleh air liur nak pakai PB Corset time tu jugak.

Dan untung la Bzah Ismail sebab baru tengahari tadi je punch PB Corset. Tau-tau petang ni dah ada buyer. Tu kelebihan bila mula berniaga dengan ADA STOK IN HAND. Bayangkan ye, bila client dah teruja ni dengar pasal PB Corset tapi alih-alih kita pulak tak de ready set in hand. Silap-silap balik nanti dia terus survey agent lain je sebab duit dah ada, tinggal tak sabar sangat je nak pakai PB time tu jugak. 
Terus dapat her own testimoni. 
Hari ni 1st day mula business, hari ni jugak terus dapat customers.
 Hebat testimoni Premium Beautiful ni sebab dalam masa yang singkat je someone boleh dapat bentuk badan idaman. Area-area penting badan manusia, semua PB akan bantu untuk push up kan.

Lepas ke Cheras, Sal ke Giant Batu Cave pula bantu Rakan kongsi jumpa usahawan dari Sabah. Seorang Cikgu di Sabah. Dan Alhamdulillah hari ni Cikgu kental ni pun dah melebihi 20,000 sales walaupun duduk jauh dari KL. Ni membuktikan bahawa pasaran Premium Beautiful ada di mana-mana. 


Dari hantar anak ke rumah mak mertua, amik Bzah di pejabat, cari bank nak keluar dana, ke stokis punch barang, ke Aeon Maluri Cheras close client, ke Giant Batu Cave jumpa business partner, and now sempatkan diri untuk menuntut ilmu.

Nak berjaya Wajib ada ilmu.
Datang class tak wajib, tapi nak berjaya wajib ada ilmu.
So please don't ask me "Macam mana nak jadi macam Kak Salha" atau "Kenapa saya buat tak jadi-jadi lagi ni" Coz the answer memang ilmu masih belum upgrade lagi sepenuhnye. 



Yang duduk depan ni dua-dua jejaka tulen dari Pantai Timur. Sangat komited dengan majlis ilmu dan alhamdulillah mereka antara Top Premium Beautiful Expert di Malaysia. Tapi uol jangan la pelik, sebab pasangan mereka pun buat business PB Corset ni. So everytime fitting memang pasangan mereaka yang akan ukur dan pakaikan. Dan jangan tak tau yang Waist Nipper Premium Beautiful tu pun sangat sesuai untuk abang-abang sado yang tak nak buncit dan kerap sakit pinggang.


Dengan adik beradik seperjuangan sal di Top Leaders Circle. Bila ada dalam circle ni kan, sal rasa very humble and buatkan sal rasa "aku mesti kena buat extra effort lagi" sebab dalam ni majoriti adalah mereka yang dari background yang bukan biasa-biasa. Ada yang engineer, ada yang manager from oil and gas, ada chartered accountant, ada senior lecturer, even CEO anak millionaire pun ada. Jadi kenapa sal yang bukan dari background tersebut nak maintain selesa dengan life biasa-biasa?




________________________________________________________________


Another appointment with Bzah Ismail

Kali ni ke Putrajaya pulak, Nak share tentang Premium Beautiful yang tak pernah putus permintaannya.


Expert mengukur badan orang dah ;)
Baru berapa hari mula bisnez dah pandai.

Product sharing dan business sharing.


Macam biasa, lepas kerja ukur orang, pakaikan corset kat orang, mesti bawa anak jalan-jalan jap. So kali ni masuk Alamanda and memang favret kami suka makan Pretzel Auntie Anne's


Walau panjang nak kena beratur, tetap nak jugak makan pretzel tu. Hahaa..bila dah biasa buru impian, semangat dia memang lain macam sikit. Determination dia lain even terhadap makanan :D


Lepas dah habis beratur kat auntie anne's tadi sal bawa Damia Danisha n Danish makan nasi kat Old Town Alamanda ni pulak.


OOTD Mama dan Muhammad Danish Shafiq hari ni.

Mama punye shawl kuning tu dari Neng Geulis Kota Damansara. Memang favret sangat yellow shawl Neng Geulis ni.

Skirt macam biasa la, dari Zawara Kota Damansara.

Baju berlabuci tu beli RM15 je kat booth The Strand.

And Muhammad Danish Shafiq punye kemeja, pant, and vest tu semua dari H&M One Utama.


Masa ni hujan turun tak berenti sampai banjir besar melanda seluruh pantai timur malaysia. 




_______________________________________________________________

Appointment lagi dengan Bzah Ismail


Kali ni share kelebihan Premium Beautiful dengan orang Gombak pulak. Pun ibu anak tiga ;)

Tapi sebelum appointment bawa Damia Danisha Danish beli toys dulu.

Shopping at Selayang Mall je. Kalau tak beli kang sian pulak diorang nak duduk sejam dua dalam kereta kan ;)


Ha pilih la...pilih...memang mama buat kerja untuk korang beli mainan pun. huhuu basah tiak jugak kalau hari-hari beli mainan.


Baru je train Bzah, dia dah pandai dah nak share dengan client. 


Business ni business BERMENTOR. Jadi tak de alasan untuk kita takut nak mula berniaga. Mentor sentiasa ada untuk berikan panduan dan bimbingan sehingga berjaya. Apa yang sal belajar dari mentor sal CDM Salha Zain dulu, itu la yang sal akan ajarkaan pada business partner sal. In shaa Allah bisnez ni bisnez kita, yang nak berjaya adalah kita, so pastikan 95% adalah kesungguhan dari diri kita sendiri dan peranan mentor hanya 5% saje sebagai pendorong untuk kita berjaya.



____________________________________________________________


Lunch time ni ada another appointment once again with my dearest protege Bzah Ismail

Hari ni kami akan ke Ampang untuk pakaikan Premium Beautiful pada ibu yang baru lepas bersalin anak kedua.

Sejak dah berbulan jadi stay at home mama ni, Sebelum keluar appointment lepas zuhor, macam biasa la pagi tu sal akan siapkan Danisha ke sekolah dulu, mandikan dia, pakaikan baju dia, cium-cium dia sebelum hantar gi sekolah. Then terus golek-golek dengan baby boy mucuk mucuk ni Muhammad Danish Shafiq yang still tido dengan pose konon-konon comel dia tu.


Nampak tak anak bertuah yang sal dukung tu, nak jugak dia suruh mama dukung. Nak tengok lauk apa nak makan pun berpeluh...huhuu... Sal suka lunch kat sini. Sambal Daun nama restoren ni. Boleh dikatakan hari-hari makan kat sini..huhuu nampak nau tak masak kan.


Sebab Danish belum mandi so mama bagi dia makan breakfast dulu. Kenyangkan perut dia dulu lepas tu baru mama boleh makan dengan mengunyah 44 kali supaya mudah hadam.


Sampai dah ke lokasi rumah client. Untung Bzah ada extra set in hand sebab bukan apa, mudah nak try-try size mana yang sesuai nanti dengan client so tak de la berkali kali nak kena ulang alik datang fitting client kan.


Premium Beautiful product sharing by Bzah Ismail. Dia dah expert explain pasal PB so mak kat sebelah tengokkan aje.


Thank u siap sediakan minuman untuk kami.


We are Premium Beautiful Expert yang akan memberi service terbaik untuk anda yang mendapatkan khidmat dari kami.

Gambar testimoni client tak dapat nak share sini coz tak berapa sesuai. Tapi apa yang boleh bagi tau, lepas pakai PB Corset ni, customer terus happy sebab dia berazam nak dapat shape badan cantik sebelum masuk kerja nanti. Ye la kerja kat KLCC kan so body mesti nak kena cantik.



________________________________________________________________


Dan ni semua adalah rakaman tertunda semasa Sal buat Personal Coaching session dengan Bzah Ismail

FREE COACHING!
Ilmu dan cara bertindak sentiasa di beri percuma.
Bila mentor dah merasa nikmat bebas masa dan bebas berbelanja, maka tak mustahil protege yang komited macam bzah pun akan capai situasi yang sama.
Tugas sebagai protege dalam business ni hanya FOLLOW saje 500% gerak kerja mentor. 


There is no secret recipe to success...segala kejayaan bermula dengan persediaan, sanggup berusaha secara konsisten dan sentiasa memperbaiki kelemahan diri sendiri...kejayaan penuh kepuasan adalah hasil bangkit dari kegagalan.


Meet my "star in the making" Bzah Ismail...ibu anak dua, masih bekerja...but manage to do this business and earning 4 figure income every month..!!! Best kan...ada income masuk dua kali sebulan...Alhamdulillah rezeki datang dalam bentuk peluang 




Ni memang sikap mereka yang serius nak berjaya...lepas habis majlis ilmu di class, dia topup lagi ilmu personally direct dari mentor...No wonder Bzah Ismail punya 20 set pb dalam masa 30 hari settled.

Do what u love and do it often! After zumba sempat plan aktiviti minggu ni with my shining star untuk project 2015

Always remember, ur focus detemines ur reality

Always remember, ur focus detemines ur reality

Bulan puasa ni biasanye kami pilih untuk mula kerja after 10pm...Alhamdulillah enjoy berniaga bila kita boleh pilih masa dan tempat untuk bekerja.

Minggu lepas jumpa dah...ni jumpa lagi...walaupun my protege ni demam dan tak de suara tapi semangat untuk terus kembangkan rangkaian tetap membara dalam diri.

Almost 20 set #PremiumBeautiful habis dijual dalam tempoh 30 hari...1st income terus touch RM5,000.00 sebulan...Tu baru untung bonus bulanan, Belum masuk untung runcit lagi...jadi jangan segan pm kami buat anda yang berminat nak tahu bagaimana usahawan TLC berniaga dengan permulaan income macam ni..




Stop dreaming start doing!

Masa ni tahun 2010 masa ziarah Bzah yang baru lepas beberapa hari melahirkan Qayum. 
Hehee muka kami ala-ala makchic gitew.

Dan Alhamdulillah hari ni kami antara adalah Top Premium Beautiful Expert yang hanya berkerja dari rumah sambil menjana pendapatan 5-6 angka. Syukur kerana Allah berikan nikmat peluang untuk kami berniaga bersama Top Leaders Circle. 

The ones who say "u can't" and "u won't" are probably the one scared that "u will" ...success is the best revenge.

Formula nak berjaya dalam business ni simple je:
Bertindak cari ILMU
Bertindak bila ada ILMU
Bertindak dengan selalu MERUJUK mentor. Yang mana asik dok merajuk tu, minta maaf la ye, tak dapat ahkak nak nolong ;)

Buat anda yang berimpian untuk sama-sama bergelar work from home mama and stay at home mama, jangan rasa segan nak contact kami ye. Dan untuk anda yang teringin nak FREE FITTING premium beautiful corset pun boleh jugak cepat-cepat hubungi kami untuk feel sendiri experience bila PB Melekap di badan.

SALLEHA ROSLAN
011-1631 1641

RABIZAH ISMAIL
019-292 4228

1 comment:

  1. ya Allah terharunya aku ada mentor macam salleha nih..u r my best friend i've ever had in my life..so blessed dipertemukan dgn salleha di zaman ini..chaiyok!!..gambar 2010 tu mmg sangat makcik2..haha

    ReplyDelete