Thanks For Your Support

Monday, August 24, 2015

Punch Premium Beautiful almost 100k

Success and Excuses do not talk together.

Semua orang nak berjaya. Betul kan?
Cuma tak semua orang sanggup untuk lakukan perkara-perkara yang perlu di buat untuk berjaya. Sebab orang berjaya, mereka tak kan buat dulu apa yang mereka suka sesuka hati, tapi mereka lebih kan buat apa yang perlu. Ada yang bermula dengan mengesot dan merangkak untuk berlari seperti hari ni. Semua pengorbanan yang dilakukan pasti berbaloi bila kejayaan demi kejayaan membuahkan hasil. Allah tak kejam kerana sesungguhnya DIA akan memberi mengikut sangkaan hambaNya.

Dalam business yang sal buat ni, kejayaan hanya akan datang bila kita letak EGO KAT TAPAK KAKI!

Alasan kita semua logic.
Contoh alasan yang biasa kita dengar :
"Saya sibuk berkerja"
"Tak de masa"
"Anak kecik la"
"Suami tak bagi"
"Emak suruh focus keja"
"Tunang tak suka saya berniaga"
"Rumah saya jauh"
"Saya tak pandai"
"Nanti apa kawan saya kata"


Kan senang kalau bagi jawapan macam ni terus "SAYA TAK NAK BUAT SEBAB SAYA MEMANG PEMALAS!"

Dari banyak sangat alasan yang kita bagi.

Sebab orang malas memang takkan berjaya. Lagipun tak de ubat untuk penyakit malas. Orang malas banyak merungut cuma diri sendiri je tak berapa sedar sebab terlalu focus pada sikap orang lain.

Untuk anda yang baru berniaga atau dan bertahun berniaga tapi tak de hasil yang meletop lagi, cuba check balik diri sendiri...check diri ye jangan check orang lain pulak sebab yang nak berjaya adalah kita dan yang akan gagalkan diri sendiri pun adalah kita. Hidup adalah pilihan so please choose wisely.


First...
SOLAT...Macam mana tindakan kita pada solat wajib. Tepat waktu? Dihujung waktu? Atau suka berhutang solat dengan Allah? Solat sunat pulak ada ke kita jadikan habit especially solat dhuha dan tahajud? Sal bukan la ustazah nak bercerita tentang solat, tapi sebagai penganut agama islam, di mana kita dianugerahkan lahir-lahir dah islam, kenapa tak jaga solat. Sedangkan rezeki kita sepenuhnye datang dari Allah yang maha memberi rezeki. Solat la dan meminta-minta la dengan Allah Maha Pencipta. Specific kan doa kita di setiap penghabisan solat. Nak income 100,000 ribu? Nak Ferari? Nak bungalow Sebesar stadium sekalipun, Minta je kerana hanyaa DIA yang maha memberi dan mengasihani.

Sentiasa niat buatkan sesuatu kerana Allah dan bukan tujuan untuk mendapat pujian manusia. Sekeji-keji manusia adalah manusia yang suka di puji. Nauzubillahiminzalik.


Dalam konteks business ni pulak, cuba check balik cukup tak tindakan kita pada :
ILMU
BERTINDAK
RUJUK

Majlis ilmu paling diutamakan. Tak kira la berapa batu sekalipun kita untuk mendapatkan ilmu, tapi bila kita letak impian kat depan, jarak yang jauh rasa dekat. Datang majlis ilmu bukan datang pada hari khas sahaja contoh ada award baru muncul, ada topic bombastic baru nak datang...Tapi paling afdal bila niatkan nak datang selalu kerana dengan ilmu yang kita dapat tu boleh jadikan kita usahawan yang ada tanggungjawab pada diri sendiri sebelum kita bertanggungjawab memberi contoh yang baik pada orang lain. Percaya lah, mustahil untuk kita berjaya bila kita berkira untuk dapatkan ilmu. Ilmu teori dan praktikal dua-dua mainkan peranan yang penting sebab tu dalam business ni ilmu sangat-sangat-sangat DITEKANKAN! Tak de ilmu, bertindak confirm melulu! Buat la appointment seratus kali pun tetap kurang berhasil. Dan buktikan anda boleh jadi pemecah rekod dengan TIDAK HADIR KE MAJLIS ILMU pun anda boleh berjaya! I DARE U! ;)

Macam serius je kan sal tulis entry ni ;)
Yess i'm very serious dengan sesiapa je yang nakkkkkk berjaya, yang nak jadi macam CDM Azlan, Nak jadi macam CDM Salha, Nak Jadi macam Dato Alif, Nak jadi macam Irfan Khairi TAPI dalam life uol, uol banyak sangat letak ayat TAPIIIIIII....TAPI
"Saya sibuk berkerja"
"Tak de masa"
"Saya penat"
"Anak kecik la"
"Suami tak bagi"
"Emak suruh focus keja"
"Tunang tak suka saya berniaga"
"Rumah saya jauh"
"Saya tak pandai"
"Nanti apa kawan saya kata"

Bila banyak sangat TAPI confirm kita akan makin ketepi. Dan bila Makin gagal, confirm kita akan jadi penunding jari terhebat! Masa tu mula nampak semua orang yang berjaya adalah punca kita gagal. Tak baik dik sebenarnye sikap macam tu. Kerana 95% punca kejayaan dan kegagalan adalah datang dari sikap kita sendiri.


Ok la tak mau stress stress sebab sal nak fly ke Osaka Jepun awal tahun depan. Kalau uol nak ikut pun boleh je. Jom kita travel percuma tanpa keluar satu sen pun duit tempah hotel, flight, makan dan sebarang cost entertainment kat sana. Sepatutnye hari ni sal dan team Top Leaders Circle berserta 1000 usahawan yang lain akan ke Bangkok tapi trip cancel sebab kes bom kat bangkok city tu masih kritikal.


This is mother of two, from Johor Bahru. Baru tiga bulan berhenti kerja lepas nekad untuk jadi work from home mama yang mana beliau sambil-sambil online boleh tengok anak membesar depan mata. Ok la kan bila tukar kerjaya as stay at home mama terus income bulanan beliau cecah RM15,000 Sebulan!!! Umur belum sampai 30 tahun lagi tapi dah retire young and retire rich. Alhamdulillah kan dah kata rezeki kita direct dengan Allah bukan dengan Boss. Yang takut sangat nak berhenti dan betul-betul focus berniaga tu kenapa. Sebab hidup adalah pilihan. Pilih la untuk berkerjaya secara bijak. Just spend at least dua jam sehari untuk berkongsi kelebihan Premium Beautiful ni pada mereka yang memerlukan.


 Happy tengok suami beliau dan anak-anak pun turut gembira dengan kerjaya baru beliau sebagai stay at home mama. Dulu husband aisyah memang tak support langsung. Siap marah gile bila tau aisyah nak buat bisnez ni. Tapi aisyah bukan jenis orang yang suka layan alasan "suami saya tak bagi" tapi beliau keringkan hati untuk buat jugak dan lawan emosi negetif yang tak kan pernah padam. Hanya kita je yang boleh buktikan pada pencuri impian kita bahawa kita juga boleh berjaya. Dan alhamdulillah hari ni suami Aisyah adalah supporter kuat beliau ke mana saja.


 The steps u choose today will build your future for tomorrow. 
So Choose wisely.


 Tsunami Premium Beautiful makin mengganas!
Alhamdulillah almost 100k sales dalam sehari.


 Kerja bebas masa dan tanpa stress.
 Anak-anak pun terkena tempias happy mama mereka.


 Thank you Mr Mama atas kerjasama terbaik. Lepas ni kena sewa lorry la.


Congrats Aisyah Zazuri atas kejayaan demi kejayaan yang aisyah lakukan. Kepahitan pasti akan bertukar jadi kemanisan bila segala pengorbanan berbayar dengan bukti kejayaan.


We are Premium Beautiful Expert.
Top Leaders Circle.

Anda teringin untuk bertukar kerjaya dari 9-5 pada stay at home mama with five figures income? Just contact us ye ;)

SALLEHA ROSLAN
011-1631 1641

No comments:

Post a Comment