Thanks For Your Support

Tuesday, June 18, 2013

mother of three : orange

Sejak ada baby boy ni rasa terbatas sikit nak beli sebarang baju pink...huhuu...sebab rasa macam jambu la pulak kang anak sal pakai pinky pink. So today mama gaya kan anak-anak mama dengan warna oren sedondon. Sal memang suka siapkan anak-anak dengan warna yang sama tiap kali nak keluar ke mana-mana. Sebab rasa macam best je bila tengok semua satu warna je. ;)

Nak siap kan tiga anak ni bukan nye amik masa yang sekejap ye. Jadi setiap kali ada appointment atau nak ke rumah saudara mara atau ada jemputan majlis keraian memang sal kena berkerja keras sikit untuk prepare baju nak pakai kan anak-anak dan prepare barang-barang yang nak bawa angkut naik kereta. 

Phewwwww....memang terkejar-kejar jugak la kan. Tapi sebab enjoy sangat dengan life sekarang so semua tu dah jadi macam biasa je. Dari pengalaman sal sendiri, bila kita enjoy buat sesuatu tu, walau macam mana banyak pergerakkan yang kita lakukan, memang kita takkan mudah rasa penat. 
Tapi kan cuba uol perhatikan setiap kali uol balik kerja...ada rasa penat tak??? Kalau ada rasa penat tu makna nye memang minda dan jasad korang tak enjoy pun dengan persekitaran tersebut.

sal sendiri biasa nye rasa penat je tiap kali balik kerja. sebab nye kita kurang mood happy kat tempat kerja...dengan karenah rakan sekerja, karenah boss, karenah pelanggan dan sebagai nye. Bila segala yang ada di persikatan kita berunsur negetif maka diri kita pun akan mudah untuk serap cas-cas negetif tu dalam diri kita. Tu yang cepat je rasa letih, nak marah, nak sakit, lagi teruk bila ada je rasa sakit hati dengan orang...kannnnn ;)



gambar agak gelap. hasil kerja tangkapan oleh damia ;)
pandai dah muhammad danish shafiq bin halmie ni senyum dan paling best bila dia memang pantang nampak camera.


Gaya anak beranak.
Hari ni bawa anak-anak melawat tokcik diorang di shah alam. 
warna oren ni sebenar nye tak pernah ada pun dalam list favret sal sebab sal ni memang fanatik dengan pink color. Tapi kali ni nak pelbagaikan warna warni kehidupan.


ni lah dia tokcik damia danisha danish...
dah cecah 60an dah usis tokcik ni. Tapi alhamdulillah cik tetap cantik dan sihat macam zaman muda remaja dia dulu.

Psssstttt...jangan tak tahu, makcik sal ni pun pengguna tegar premium beautiful tau. siap nak order another set sebab pb banyak bantu dia dari segi kesihatan dan kecergasan badan. Dan makcik sal ni juga memang rajn minum collagen. Dia selalu pesan kat sal untuk selalu jaga kesihatan untuk suami dan anak-anak. 



Best nye danish tido.
Baby boy sal ni dah 68 hari dah skarang ni. Alhamdulillah mudah dan senang nak jaga. especially malam dan bila ada bawa dia keluar berjalan. Memang danish tak banyak ragam. Kalau malam tu kerja dia tidur je lah. Adakala tu boleh pulak dia tido dari malam sampai ke petang esok nye. 






1 comment:

  1. Baby boy ni byk ikut muka mama dia...penat ikut mama buat biz...kte tido dulu...

    ReplyDelete