Thanks For Your Support

Saturday, September 19, 2015

Day three at Ho Chi Minh City

Live update from Ho Chi Minh.

Morning from Ho Chi Minh...Alhamdulillah hari ketiga Free Travel kat Vietnam...breakfast dalam hotel dulu sebelum ke aktiviti seterusnye...Tau tak sepanjang kami kat Equatorial Hotel ni, SHOM dengan baik hati nye siap terbangkan Chef dari Indonesia untuk masak makanan halal yang sedap-sedap untuk kami semua 1000 Excellent Achievers. Baik nye SHOM. Tak pernah lagi jumpa company yang sentiasa nak beri yang terbaik untuk usahawannye.


Always speechless bila melancong free dengan SHOM sebab dari KLIA sampai ke HCM memang kami ditatang macam minyak yang penuh...Dari flight, hotel, makan minum, sampaikan luggage pun orang yang tolong angkat kan...

Keje kami bawa duit pegi Ben Thanh Market je...Manja sangat! Makan dah la non stop. Ni la yang dikatakan "KEJE GILA-GILA, FREE TRAVEL PUNYA TREATMENT PUN MEMANG CONFIRM GILA-GILA"

Top Leaders Circle Excellent Qualifiers!
After breakfast kami ke sini untuk group photo. Ni baru suku dari Excellent Achievers yang qualify free trip ke Vietnam. Kalau almost 1000 yang berkumpul kat sini mau sesak Ho Chi Minh City.

Yeahhh ladies and gentlement, let's explore the Ho Chi Minh City.


A journey is best measured in friends, rather than miles...
With my lovely friend CDM Izyan Liyana.

I love these lovely sisters. So must take opportunity untuk group photo with them... Nana, Kak Lynn Shukor, Kak Soraya Nashir and Suraya SK.


Heee..suami tak nak peluk tapi sibuk nak peluk Safriza yang comel ni. 

Bajet Che Ta la sekejap. Kasi chance please :D

Cantik pulak view building di tapak memperingati Ho Chi Minh ni. Nampak macam dalam poskad.

With fighter semangat kental DSM Myra.


 With first timer qualifier. Hana Jannah Bahari ibu anak satu yang berasal dari Temerloh Pahang. Kecik je orangnye tapi semangat juang beliau sangat tinggi hingga melayakkan Janna qualify free ticket ke Vietnam.


 Sampai dah ke Mekong River

 This is Halia manis, kerepek pisang and kacang keras. Free je untuk kami semua. Tapi lepas tu sal beli la Halia manis tu sebab sedap pulak makan yang free punye.

 Sedap tau air campur madu, limau dan sarang lebah ni.

 With my dearie Dyna Salleh. Gubesau TLC Melaka.

Tak faham kenapa gambar ni even dah rotate pun dia tetap senget. Huhuu. Tapi sal nak jugak upload.

 Get ready nak naik sampan. Masa ni neves jugak. Tapi bila dapat tau ada yang lebih takut dari sal, terus masa tu datang berani..hehee.




 Decide that u want it more than u are afraid of it...Best pulak naik sampan ni...before naik tadi punye la rasa takut...


 Lepas tu terus lunch. Menarik pulak cara hidangan ikan ni.

 Halal food bila trip dengan SHOM tak payah la nak risaukan. Memang 500% tip top.



 Lepas kenyang perut kami solat dulu di tempat yang disediakan.


Di jamu kelapa segar atas boat.

Perkara yang sal paling suka bila travel ni adalah dapat belajar dan lihat cara hidup mereka...Kesungguhan mereka tak kira umur dalam berusaha mencari rezeki sangat menimbulkan rasa syukur...Syukur Alhamdulillah di Malaysia terlalu banyak peluang pekerjaan dan perniagaan yang boleh kita lakukan untuk tingkatkan ekonomi...Tinggal Nak buat atau banyak buat alasan je...
Thank u adik comel dari Mekong River Delta ni sebab rajin sangat hulurkan satu persatu air kelapa segar pada kami... 



 Bye Mekong River... Masa untuk balik ke Equatorial Hotel.

Ya Allah tak sempat nak lapar dah kena panggil turun untuk special dinner pulak...ni la best nye bila qualify free travel with ‪#‎SHOM‬...Alhamdulillah ada baju dalam yang non stop bekerja untuk tolong susun lemak kat badan sal ni...

Sempat lagi nak withdraw duit extra untuk continue shopping malam ni.


Dinner penuh meja dengan lauk pauk sedap. Siap ada special dessert yang tak teramik gambar nye sebab sedap sangat.

 Ready for Water Puppet Show. Ni kali ketiga sal tengok puppet show sebab sebelum ni dah pernah datang Vietnam dua kali and this is kali ketiga and this is very exclusive trip coz sal datang with team and suami yang sentiasa ada untuk memastikan si wifey nye dalam keadaan selamat sepanjang perjalanan.




After the Water Puppet Show. Sekarang masa untuk shopping di Night Market pulak.


No comments:

Post a Comment